Sicket helvete!

MrsScabtree

Trådstartare
Jahapp, så vaknar man upp denna ljuvliga (?) söndagsmorgon och hör mor min stå och gapa på taxen i trädgården. Jag stiger upp, in kommer taxen och mamma som nyss hittat honom bortsprungen i sådär fem minuter komma tillbaka till oss med en liten "present".
Nämligen en gammal Pumi tik :eek: . Var är den då? Frågar jag.
"Nej den bad jag gå hem"..."Eh vet du vad det är för hund och vart den bor?" .."Näe".. "Löpte den??" ..."Ja jag tror det"..:eek: :eek: :eek: ...."Okej mamma..så risken finns alltså att Douglas och fröken bortsprungen har jufsat?"..."Ja...ehhhh..."
Kan säga att jag tog på mig första bästa klädesplagg och sprang ut och letade efter den stackars hunden. Turligt nog hittar jag i min sambo den sen på en parkering irrandes omkring och den blir glad när den ser oss o hundarna o kommer fram. Rädd är den så jag får fånga in den med lasso..Har tidigare kommit på att jag träffat hunden ett år tidigare så jag vet att den är snäll...ringer Polisen och får tag i ägarens nummer som blir jätteglad, hunden har varit bortsprungen hela natten. Bra, då går jag och lämnar in mina hemma. Men då blir Douglas förbannad. Det är ju hans tjej som han har hittat..så det blir bråk mellan Harley och Douglas och douglas hänger sig i harleys nos..jag sliter bort hundjävelen och den andra springer iväg med blod sprutandes åt alla håll om nosen...In med den andra hunden i ett annat rum. Ge den bortsprugna hunden till ägaren..Gå in och kolla så att Harley är ok...Douglas skäms och allt är kaos.
Bör jag tillägga att jag för tillfället har huvudvärk?

:crazy:
 
Sv: Sicket helvete!

För det hör inte precis till vardagen att vakna upp till ett sådant elände :crazy: . Nåja! slutet gott allting gott.
 
Sv: Sicket helvete!

jag förstår i alla fall vad du menar. enligt reklamen ska treo funka väldigt bra till sådan huvudvärk ;)
 
Sv: Sicket helvete!

Haha men guud så härligt att börja dagen med ;) :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund av bortsprungen hund! :crazy: Jag var nyss ute med Izor och gick i skogen för att slippa det mesta av vinden och snön. Tänkte att...
Svar
8
· Visningar
904
Senast: sussisus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp