Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grana skrev:Det där har jag funderat mycket på när jag läser svar här om att deras hund klarar minsann vara enbart sällskapshund, fast de har en jakthund eller vad det nu kan vara för hund som behöver jobba.
Har de så mycket kunnighet så de ser att hunden mår bra av att bara vara sällskapshund? Eller ligger hunden och bara sover för den helt enkelt har gett upp, den vet att här händer det ändå inget.
Sen tycker de att deras hund är lugn och fin, fast den egentligen är så uttråkad så den bara sover.
Det är ingen lycklig hund de har då, även fast de tror det.
Men det är väl ändå inget måste att hemmet blir smutsigt bara för att man har hund? Vi hade våra hundar (golden) främst i kök och vardagsrum (villa) men släppte ofta dem förbi grinden i köket så att de kunde ta sig både ner i källaren och upp till övervåningen. Hundhår är ju självklart, men borstar man hunden regelbundet är inte det heller något större problem, alternativt köper man en ras som inte fäller så mycket. Efter utgång torkade vi blöta tassar alternativt bar ner dem i duschen när de blivit väldigt smutsiga/blöta. Resultatet blev dammsugning en gång i veckan utan drivor med hundhår och det är väl ganska normal städrutin även utan hund? Jag gillar inte heller ett smutsigt hem, och ser det inte som ett måste bara för att man har hund.GaurdianAngel skrev:De gillar heller inte när deras hem blir smutsigt. :smirk:
Jozze skrev:
Sen kan man göra som exets familj och släppa in sin blöta/snöiga/smutsiga/skräpiga new foundland rakt i köket och låta den skaka på sig och i princip aldrig borsta den... Det funkar också, men kräver bra mycket mer städning... Och i värsta fall fukteksem på hunden...
Men hur många döms egentligen, både i Sverige och USA?PenDragon skrev:Appropå det här med straff för djurplågeri är det bara sinnessjukt låga straff i Sverige, satt och kollade på Animal Planet idag... och för en gångs skull har jag något positivt att säga om USA... folk som riskerade upp till 10 års fängelse för vanvård samt x antal hundratusen i böter, precis så ska det vara.
I Sverige? Tja, skadegörelse på egendom vill jag minnas att jag har sett som totalt vansinnig dom.