Sibirian Husky till sallskap?

Sv: Sibirian Husky till sallskap?

Som jag skrev ovan så varierar straffskalan kraftigt mellan olika stater i USA, maxstraff i sverige är 2 år, fortvarande är det längsta som dömts ut 10 månader såvitt jag vet.
Tror inte att man kan jämföra djurtillsynen genom att jämföra enstaka maxstraff, läser man sidor från USA i ämnet så hittar man exempel på fruktansvärt grova fall där förövarna ev fällts i första instans men sedan gått helt fria, fall som garanterat gett fängelse i sverige, visserligen "bara" ett halvår eller så.
Jag tror inte att vårat djurskydd skulle bli bättre om vi höjde maxstraffet till 15 år. Vi kanske skulle skaffa fängelser i stil med de sämsta i USA också? Däremot finns det helt klart fall där domstolarna borde utnyttjat övre delen av den straffskala som finns.
PL

Senast ändrad:

*ha ha* Det skulle vara det då! Tacka vet jag Labradorhår! (Svarta och bruna) De är feta, raka och tunga och hamnar på golvet. Har inte hundhår flygandes upp på köksbordet och gästerna har endast lite hår under fötterna när de går hem :p (Å andra sidan så gör dt skitont att få de håren IN i fötter, jädrans vad ont det gör...)

För att inte tala om hur hårt de sitter fast i hälarna när man ska ta bort det.....ajjj!

hoho är det bara jag som aldrig har lyckats få ett hundhårstrå i foten? :)
mitt ex fick det hela tiden av deras engelska springerspaniel... det hände aldrig mig.
tror jag har för tjock hud på fötterna ^^

Engelsk springer spaniel - päls....bah!
Riktig labbepäls ska det vara! Eller så har du bara haft otrolig tur....

Jag tror fortfarande på otroligt hård hud på fötterna ;)

jag har en fin siberian husky tik som sällskaps hund. hon passar
mycket bra till det.
tränar skydds & bevakning,bruks lydnad & hon är även toppen på detta. så hon får vara ute mycket i skog & mark & röra på sig varje dag.

Det finns fler hundar av spets och urhundstyp som är betydligt mer lämpade som sällskap med typisk spets/primitiv mentalitet.

Liknande trådar

N
Övr. Hund Vi har en cocker spaniel och tva katter. Pga ny omstandigheter med min makes nya jobb och mitt sa kommer vara dagar hemifran bli lite...
Svar
8
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka