Siberian husky.

Sv: Siberian husky.

Mja, man skulle kunna tro det, men ett spann är inte snabbare än den långsammaste hunden. Och om man har ett gäng snabba hundar så kan man istälet köra helt slut på en "seg" om man stoppar in en sådan där, det kan gå för fort så att den inte vill dra alls. Men det borde inte vara några problem med några få hundar. Fast Flo-Jo, det är "livsfarligt" att börja dra, ta min gubbe, han skulle ha två att köra nordiskt med, men så såg det så kul ut att köra släde. Plötsligt var det fyra, det är bra till nome. Men, så kom jag in i bilden och ville köra. Ja då hade vi plötsligt elva hundar! Det har växlat med åren men nu har vi tretton. Ska para två tikar till, och vi brukar alltid spara en ur varje kull. Ja du ser, det är lätt att det blir fler. Bäst du köper en bondgård på en gång!:D
 
Sv: Siberian husky.

Oj ja de vart en hel dröss med hundar du hade=)

Ja man får väl köpa dig en gård=)
Men de eh ju nästan faktiskt tanken..
Har mina två hästar upstallande så att få ha dom (hema) hade vari skönt..
Ja vi har ju inte varit oh hälsat på honom på nån vecka så vi har inte sätt hur ögonen ser ut riktigt..
Men de blir väl ett brund oh ett blått kanske=)
Han pappa har ett rund med blått i oh ett blått med brunt i såå jaa..de kan ju bli hursom=)

Den vi får nu är en Racing husky..skulle gärna villja ha en Show husky oxå=)

Jasså vilken härstamar från er Nomi??

Japp mammas Border collie hon tycker om att valla hästarna..
Hästarna är ju vana vid henne så dom har aldrig gjort något mot henne..
Brukar ha med henne när ja rider,,villket man tyvär aldrig kommer kunna ha med en husky=(

Men vi har stora hundgårdar i stallet sådär kan han springa låånga rudor..
 
Sv: Siberian husky.

Man kan visst rida med husky, du får bara se till att ha lina på den! :) Du lär iaf inte kunna köra slut på den...;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 288
Senast: Enya
·
J
Hundhälsa Hej. Hoppas ni orkar läsa hela inlägget. Behöver verkligen folks åsikter/tips/hjälp... Jag och min sambo köpte för 2 dagar sen en 3...
Svar
3
· Visningar
2 281
Senast: Turelur
·
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 873
0
Hundhälsa Jag och min kille tar hand om en rottweiler och en chihuahua åt min moster för hon jobbar så mycket. Vi tar alltså hand om dom ca 5...
Svar
18
· Visningar
4 732
Senast: 0000
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp