Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Thulesbo är också tjusigt!

20080124_35.jpg


alle0909202.jpg

Fast jag är inte så impad av översta bilden faktiskt.. (bevisar ju att smaken är som baken om inte annat) Tycker det ser plottrigt ut, mörkt och samtidigt blir man nästan bländad av taket :crazy: (Med reservation för att det kan vara just på denna bild då).

För egen del förstår jag itne varföör folk envisas med att ha så rejäla kontraster i sina stallar. Tack och lov att många (äntligen) frångått det här med svart nertill och kritvitt upptill.. Man höll ju på att avlida var gång man gick in i ett sådant stall :eek:

Vad är det för fel på att använda lugna, harmoniska färger? Den dagen vi bygger stall så blir det en något ljusare nyans på trä nertill och i övrigt beige/vaniljaktiga färger.

Utebilden däremot :love:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Håller med dig!
Jag skall rita en bild på hur jag vill ha mitt stall nu!

För övrigt: IDAG SKREV VI UNDER PAPPER PÅ GÅRDEN!!
Har tillträde 1 December! Funderar på om det är läge att börja kika på häst! :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Tyckte det var snyggt!

Jag gillar när stallet är ljust och högt i tak, och jag vill ha bronze/mörkare träfärg. Men jag avskyr också svart/vitt och konstiga kontraster!

Såhär såg mitt nuvarande stall ut nymålat. Nu är det lite mer grejer i stallet, täckeshängare osv. Vet inte om det syns i boxen men det är vitt på överdelen och någon form av turkosgrön nederdel.
stallet1.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

tesora: Dina stall är fantastiska, jag har sett bilderna förut och man blir alltid lika avundsjuk ;)
Men måste fråga, har du blivit bönhörd och fått hästar som inte gnager i trädörrarna? Där jag stod förut (nybyggt stall) var dom tvugna att sätta upp plåskenor runt boxkanterna/dörrarna och även trästolparna.

Senaste stallet fanns inte sånna skenor och där gnagdes det!

Nu har jag hästarna på lösdrift men tillgång till stall och där har de flesta träytorna som hästarna kan komma åt täckts med plåt. De som inte är täckta är tyvärr gnagda på till stallägarens förtret....
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

*kl*

Är det någon som vet vad Röwer & Rüb ligger på ungefär?
Är galet kär i deras fronter! :love:

Jag skulle vilja ha denna:


Och sätta träpaneler på "nederdelen" av stallet, och någon vaniljvit på överdelen!
För det vita ljusar ju upp mycket! Och på sikt lägga in något skitsnyggt golv i gummisten, typ:
gummi1.jpg


Och även på sikt, till sommaren när hästarna är på beten, som jag sa förut, riva ner väggar i mellan "stalldelarna" fixa i ordning snygga uppställningsplatser och göra en spolspilta med klinker på väggarna! :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Tack:bow:
Nja inte helt ! Jag har två som har bävergener i sig :angel:
men där har vi satt upp gnagskydd precis där dom sätter i tänderna

Hjälper ju oxå att gubben är den som gjort dörrarna så ser dom för hemska ut så march ut och gör nya ;)

Tesora
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Precis det man skall ha händiga män till! ;)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jisses! Var hittar man sånna? Dom växer ju inte på träd har jag märkt! :p
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hmm då ska vi se hästar utan bäver gener eller män ;-)
Hästarna hittade i spanien och mannen i malmö men dalmas från början !!
Han har ju byggt hela stallet själv (jag hjälpte till med heja ramsor och målning ) Så en eller två nya dörrar lixom :-P
Tesora
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Åh, jag har också en dalmas!
Tror det går i Dalmas-genen att vara händig :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Nä- det måste inte kosta massor- men påstå inte att det är typ gratis heller...
Bara höja taket på en befintlig lada kostr en del- spec om man byter tak o kanske inte vill ha plåt... Då är inte själva takbeklädnaden så dyr...
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

kan vara så !!! det är allstå en dalmas man ska ha !!!
hahahahhahaha

tesora
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jag tror det!
Alla dalmas-vänner min pojkvän har är också jätte händiga!
Så det måste nog vara så!

*kl*

bild26.jpg

bild25.jpg

bild08.jpg

bild23.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jag älskar massa detaljer!
Se här bara :love:

indoor_brabant_2008_015c.jpg

afbeelding_indoor_brabant_037cop.jpg

afbeelding_indoor_brabant_056cop.jpg



Denna verkar ju skitsmart: :D
1verrijdbare-zadelbok_d4q4608.jpg

5verrijdbare-lade-_d4q4599.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Nej, men jag önskar! :love:
Hade jag bott där hade jag ju kunnat på i min sadelkammare!
Så läckert med sten och trä!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Verkligen skitsnygga detaljer- o det behöver ju inte bli svindyrt om man gör det själv :)
Kollade på deras uteboxdörrar när jag planerade mitt stall- tror den valmade i ek gick på 12500:- st.
Jag har en bekant som har allt för att göra egna ekdörrar så nån gång i framtiden ska jag göra egna riktigt snygga. :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jösses vilka vackra stallar som finns, man blir ju avis och sitter här och dregglar som ja vet inte vad.

Drömmen är att få ha en egen gård och ha den som man själv vill att den ska se ut. Själv skulle jag vilja bygga upp min gård som ja själv har ritat. :idea:

Finns hur mkt ideer som helst just nu i huvet. Men man lär väl aldrig komma dit. Måste vinna pengar först. :grin:

Trisslotterna ger bara pytte små vinster hahahhahaha :d

Så ja står just nu inhyrd och det stallet är rätt fint och min box är på 16 kvm stort :angel:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja- de e ju så :) Och även om jag bor på ett litet ställe så ska pengarna räcka til både det ena och det andra ;)
Men visst- man får ju se det med perspektiv ;)
De flesta stallarna här har ju inte heller växt fram på en natt :)

Fast. JA- jag hade lätt kunnat förvalta 120 mille på drömvinsten ;)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Kl

Ska testa om detta fungerar, bilderna är från syrran f.b. vet inte om hon har gjort de offentliga. "Gård" i oregon där hennes killes vän jobbar.

Hage
5123_113319871720_703326720_2440445_2292925_n.jpg


omklädningsrum
5123_113319901720_703326720_2440450_5146467_n.jpg


stall
5123_113319921720_703326720_2440453_6630983_n.jpg


svängdörr från sadelkammare till stall...
5123_113319926720_703326720_2440454_3199159_n.jpg


saloon
5123_113319956720_703326720_2440457_3648114_n.jpg


Vy
5123_113319996720_703326720_2440464_4903563_n.jpg


Syns dem för er?
Jag älskar att titta på sånna här bilder och smida planer om hur jag ska bygga när jag blir rik :D
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 334
Senast: KattisL
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 264
Senast: jerseyko
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 774
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp