Shortchaps/stövlar

iNHALE

Trådstartare
Då mina shortshaps är väldigt korta numera behöver jag nya. Problemet är att mina ben är så smala och långa, att det känns omöjligt att hitta chaps som är både lagom smala runt benet, och långa nog.

Med ridbyxor:
Vader: 22 cm
Strax under knävecket: 33½ cm
De skulle behöva vara ca 45 cm långa för att sluta där de ska sluta sas strax under knävecket.

Färg spelar mindre roll, helst mörka/svara dock, kan även tänka mig att få tips om ridstövlar om ni hellre tipsar om det.
Alla typer av shortchaps är av intresse, dock är jag inte så mycket för den där a la ridstövel stilen, men det går det också.

Sv: Shortchaps/stövlar

Har du skrivit fel, eller är din vad på bredaste stället 11,5 cm smalare än strax under knävecket?
Om du inte har skrivit fel så är det nog bara att måttbeställa, för så smala chaps finns nog inte ens till småbarn, och då är de ju förstås alldeles för korta :p

Sv: Shortchaps/stövlar

Oj, 32 ska det stå på vaden, var för snabb där på knapparna xD

Har ett par gamla som jag haft i säkert 7 år, dvs sen jag var 13. De sitter bra storleksmässigt, men är på tok för korta, säker 1½ dm för korta.

Nån som vet om det går att fylla ut chapsen med typ stadiga benvärmare eller nått? Eller är det bara att välja mellan bra stöd för benen eller lagom långa?

Det där med måttbeställning är nog inte något jag skulle göra. Är bara en hobbyryttare som trivs bäst i skogen. Hade jag tävlat hade det varit en annan sak xD

Liknande trådar

Utrustning Dottern på snart 10 år har fram till nu ridit i skor + chaps. Men, nu funderar vi på om det börjar bli dags att skaffa stövlar. Var på...
Svar
10
· Visningar
1 322
Senast: ylvalill
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 551
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 128
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar