tavla

Trådstartare
När ska man shoppa sommarkläder och vinterkläder? Nu när jag tycker det är lagom att köpa sommarkläder tänkte ett par nya shorts o nån klänning är ju allt utplockat o mina storlekar slut. Det är samma visa varje år..

När ska man shoppa? Sommarkläder i april? Vinterkläder i augusti?

Ingen aning?

Jag köper kläder när jag ser något som är snyggt. Har mina plagg länge så det är sällan jag sluter ut något på en säsong. Det som jag har nu är en mix av sådant som är mellan 7-8 till 1 år gammalt.

Sedan verkar det vara så att min smak är lite underlig. De bästa plaggen hittar jag på rean - sådant som blev kvar för att ingen ville ha det.

Jag har fått massor av kommentarer för min vår- och sommarkappa. Den köptes för ett par år sedan på rea. I år (!!) har den uppmärksammats av helt okända som kommit fram och kommenterat den. Samma med fuskpälsen i vintras. Den reades också ut. Men jösses så mycket uppmärksamhet jag fått för den.

Så jag är antagligen helt ur fas med alla andra, men köper kläder lite när det faller sig. Mestadels på de stora kedjorna.

Jag är alltid sen att gilla "inne-saker", så jag tycker det som var inne förra året är snyggt i år, typ :p. Det är rätt praktiskt, för då reas det.
Annars gör jag som tanten skrev, jag köper när jag tycker saker är snyggt. Jag har aldrig varit för moderna saker utan kör min egen stil oavsett.

@tavla Sommarkläder i typ maj, skulle jag säga, och vinterkläder i september/oktober.

Jag åker alltid till Grekland i september och behöver nästan alltid något nytt. Men om jag börjar titta efter det i augusti så har alla sommarkläder gått på rea och det är höstens kläder som hänger på ställen. Jag har äntligen lärt mig det där nu, så jag köper allt i maj.

Är ni seriösa ??
Shopping finns i överflöd , överallt , folk verkar inte göra annat än tristesskonsumera ..
Inne som i riktigt inne mode hittar du garanterat i de lite dyrare butikerna

Är ni seriösa ??
Shopping finns i överflöd , överallt , folk verkar inte göra annat än tristesskonsumera ..
Inne som i riktigt inne mode hittar du garanterat i de lite dyrare butikerna
Fast det handlar ju inte om det. Det handlar om att om man vill köpa ett par shorts i augusti så är sannolikheten stor att a) storlekarna är utplockade, b) mycket har gått på rea, c) det hänger höstkläder i affärerna.

När ska man shoppa sommarkläder och vinterkläder? Nu när jag tycker det är lagom att köpa sommarkläder tänkte ett par nya shorts o nån klänning är ju allt utplockat o mina storlekar slut. Det är samma visa varje år..

När det inte finns i butikerna så klickar man hem det via nätet :)

Jag försöker att ha lite framförhållning och shoppar för kommande behov och inte när jag precis behöver det. Är det april/maj och jag vet att denna sommaren har jag inga vettiga short som passar, så köper jag ett par när jag hittar några jag gillar. Samma med vinterkläder. Föregående vinter har man ju kanske märkt att ens vinterjacka sjunger på sista versen och då vet man att man kommer behöva en ny nästa år. Sen är jag inte så jätteintresserad av mode utan jag går i det jag tycker är snyggt, oavsett om det skriker 2012-års kollektion.

Ofta så rear de ju ut "överblivna" säsongskläder i slutet på säsongen för att göra plats för nästa säsong, så är man uppmärksam kan man göra bra sommarklipp på sensommaren/hösten till nästkommande sommar, och bra vinterklipp på senvintern/våren till nästkommande vinter.

Om man gillar någorlunda klassiska kläder kan man "bunkra" på rean. T ex köpa shorts inför nästa år, ny vinterjacka till kommande vinter... det gäller nog att ha lite framförhållning - eller så köper man sommarkläder i april/vinterkläder i september när de börjar komma in i affärerna. Men då kostar det ju lite mer.

Jag upplever att lite dyrare märken och affärer är bättre på att ha storlekar inne. Där kan man fortfarande hitta en del sommarkläder, i alla fall i klassiska snitt.
Butiker med snabb-mode som tex HM behöver ju börja rea ut sina sommargrejer nu för att hinna få plats nog till det tidiga höstmodet, det kommer ju i augusti.

Jag har ett visst antal plagg som jag vet räcker till allt jag vill göra, så det är snabbt gjort att gå igenom och se om något fattas när kläderna inför nästa säsong dyker upp. Då står jag inte där i juli och behöver grejer som inte går att hitta, för det suger ju :(
Därutöver försöker jag handla grejer som är mer klassiska och håller några säsonger så att jag slipper handla kläder så ofta.

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 815
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
885
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
617
Senast: Åsa A
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
735
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?