Shoppa till kommande kattunge!

A

AuntArctica

Vad behöver man egentligen införskaffa när man skaffar kattunge för första gången? Det här är vad jag har kommit på hittills:
* Foder
* Kattsand
* Låda och spade
* Klösbräda
* Leksaker
* Transportbur
* Sele och koppel
* Borste
* Matskål och vattenskål

Känns som jag har glömt massor; men vad? :)

Sv: Shoppa till kommande kattunge!

Du har ju typ fått med allt, annars så är försäkring det enda jag kan komma på som är bra att införskaffa. :)

Lådor med ordentliga knäppen att förvara ömtåliga/farliga saker i.

(Jag skojar inte, är det något en kattunge kan göra på nolltid så är det att leta upp presentsnöre och sätta i sig innan man hinner säga flaska)

Fönsterspärrar så att man kan vädra utan att ha kattunge på vift.

Klotång

"Husapotek" dvs en termometer som är till katten, lite kompresser av något slag och en linda vetflex eller något annat självhäftande bandage ifall något händer som man måste kunna plåstra om fort.

Samma mat som kattungen äter är viktigt, många ungar har lite småkänsliga magar och foderbyte i samband med flytt kan ge långdragna komplikationer.

Försäkring är en självklarhet, det ska också fixas! :)

Aaah, jättebra tips! Tusen tack :bow:

Ja, en klösbräda/klätterträd ska jag absolut köpa. Jag bara funderar på vem i bekantskapskretsen som kan så pass bra tyska så att han eller hon kan hjälpa mig att buda till mig ett sådant på e-bay :P

När du köper leksaker, tänk på att inte falla för de små söta skinnmössen som bara är några få cm långa, de slinker snabbt ner i magen på katten och kan orsaka stopp. Det ska vara bit och gnagsäkert och inte ha några snören eller trådar som kan ätas upp. Bollar kan uppskattas, men tänk dig för en extra gång innnan du köper såna med bjällra i. Det är inte säkert att det uppskattas lika mkt av dig kl halv 3 på morronen när du försöker sova men kisse ska leka!
Enkla leksaker som en kartong som man skär hål i så kissen kan klättra ut och in genom dem, brukar uppskattas och är ju typ gratis!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 446
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 222
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 236
Senast: hoppsann
·
Övr. Katt Ja, någon gång i framtiden ska jag väl skaffa mig en egen katt. När vet jag inte, men det är ju lättare att veta om man vet vad som...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 591
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar