Shit jag är gravid!

I

Isis

Detta var inte alls planerat men shit vad glad jag är! Min son ska få ett syskon och jag och sambon blir tvåbarnsföräldrar i mars nästa år!

Här är min tidigare tråd där jag först misstänkte grav.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=780414

Hihi kan inte förstå det. :banana:

Men vad jag har glömt saker sen sist. Hur var det med vad man fick äta. Var Brieost och liknande ostar ok? Får nog damma fram mina gravidböcker. :idea:
 
Sv: Shit jag är gravid!

Detta var inte alls planerat men shit vad glad jag är! Min son ska få ett syskon och jag och sambon blir tvåbarnsföräldrar i mars nästa år!

Här är min tidigare tråd där jag först misstänkte grav.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=780414

Hihi kan inte förstå det. :banana:

Men vad jag har glömt saker sen sist. Hur var det med vad man fick äta. Var Brieost och liknande ostar ok? Får nog damma fram mina gravidböcker. :idea:

Grattis!

Nej ingen brieost, inga opastöriserade ostar ska man äta.
 
Sv: Shit jag är gravid!

Tack! :)

Jag misstänkte att det var så men av någon anledning fick jag för mig att brie var ok. Attans..:p
 
Sv: Shit jag är gravid!

Grattis!!
Jag e starkt övertygad om att dom oplanerade bebisarna e dom bästa..:D;)

*squirlett mamma till en 4½ månaders som kom till under användande av p-piller*:o:love:
 
Sv: Shit jag är gravid!

Grattis :D

En knäpp på näsan till "de" som sa bergis att du högst troligt inte var gravid .. Hehe
 
Sv: Shit jag är gravid!

bara en liten kommentar om Brie ost...dom flesta brie ostarna är pastöriserade i dagsläget så det är bara att läsa på förpackningen dock så är det som sagt opastöriserat som man ska undvika.

Grattis också!!
 
Sv: Shit jag är gravid!

Tack! :)

Jag misstänkte att det var så men av någon anledning fick jag för mig att brie var ok. Attans..:p

Tydligen går det bra med vissa otillåtna ostar om de är upphettade, tex gorgonzola i sås, eftersom den är tillagad, läste om det nyligen men skulle aldrig våga testa=)
Om man är osäker får man fråga barnmorskan,men inte ens de hänger med i det mest nya.
Fetaost går ju att äta!& haloumie ost!jättegott!
 
Sv: Shit jag är gravid!

Grattis :D

En knäpp på näsan till "de" som sa bergis att du högst troligt inte var gravid .. Hehe

Hehe, ja så kan man se det. Jag hade en konstig känsla om att jag var gravid redan från första början, och den stämde ju. :)
 
Sv: Shit jag är gravid!

Tack alla ni andra! Jag bubblar fortfarande av lycka och går runt med ett stort flin på läpparna hela dagarna:D

Vad bra angående Brieostarna. Jag får ta en titt i osthyllan när jag handlar nästa gång. Så gott ju! :d
 
Sv: Shit jag är gravid!

GRATTIS:bump::rofl: Ja o sambon försöker me bli gravida så ja hoppas de tar sig snart här:) Jättegrattis o lycka till:bow:
 
Sv: Shit jag är gravid!

Ja det är häftigt. Har utifrån det räknat ut att jag bör ha BF den 7 mars!

Bra datum, då fyller jag år!
Grattis!

Måste bara kapa tråden lite och tillägga att de två gånger jag varit gravid "kände" jag det från dag 2, ca 1,5 dygn efter sexet.

Första gången vaknade jag mitt i natten av tanken "Jag är med barn!" andra gången satt jag framför TV:n och fick en förnimmelse, som att det liksom drog i livmodertrakten.

Jag har försökt kolla upp VAD det kan ha varit som jag känt, tror inte det är nått "övernaturligt". Kan ägget sända ut något (hormon) som gör att livmodern känner av dess närvaro innan det fäster? Eller kan det fästa så tidigt?

Kan tillägga att vi försökte ett bra tag innan det tos dig, och jag fick bara förnimelse då det stämde. Har bara testat mig dessa två gånger, och min känsla har stämt. Men jag är medveten om att två ggn ger ingen statistik och att man är extra känslig för "förnimelser" om man vill och förväntar sig bli gravid. Nån som känner igen sig?
 
Sv: Shit jag är gravid!

Bra datum, då fyller jag år!
Grattis!

Måste bara kapa tråden lite och tillägga att de två gånger jag varit gravid "kände" jag det från dag 2, ca 1,5 dygn efter sexet.

Första gången vaknade jag mitt i natten av tanken "Jag är med barn!" andra gången satt jag framför TV:n och fick en förnimmelse, som att det liksom drog i livmodertrakten.

Jag har försökt kolla upp VAD det kan ha varit som jag känt, tror inte det är nått "övernaturligt". Kan ägget sända ut något (hormon) som gör att livmodern känner av dess närvaro innan det fäster? Eller kan det fästa så tidigt?

Kan tillägga att vi försökte ett bra tag innan det tos dig, och jag fick bara förnimelse då det stämde. Har bara testat mig dessa två gånger, och min känsla har stämt. Men jag är medveten om att två ggn ger ingen statistik och att man är extra känslig för "förnimelser" om man vill och förväntar sig bli gravid. Nån som känner igen sig?

Intressant. Vet flera som har försökt bli gravida under en lång tid men när de väl blev det så visste de precis. Just den här känslan i livmodertrakten är den jag har känt av. Det är inte den vanliga menskänslan man kan få i början av en graviditet utan det var mer likt ett pirr och bara en känsla av att det var något där. Hel flummigt kanske men jag kan inte förklara det bättre. :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år väldigt tidigt, men måste ju berätta för er! Matilda ska bli storasyster i September! :banana: Trodde jag skulle vara mer orolig och...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 284
Övr. Katt http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=759686&highlight=m%E5nsan Länk till tråden om min försvunna katt!!! I förrgår var jag i...
2
Svar
34
· Visningar
2 401
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp