Shit jag är gravid!

Sv: Shit jag är gravid!

Tydligen går det bra med vissa otillåtna ostar om de är upphettade, tex gorgonzola i sås, eftersom den är tillagad, läste om det nyligen men skulle aldrig våga testa=)
Om man är osäker får man fråga barnmorskan,men inte ens de hänger med i det mest nya.
Fetaost går ju att äta!& haloumie ost!jättegott!

Anledningen till att man avråds från att äta vissa ostar är risken för förekomst av listeria-bakterien. Den är inte så farlig för friska, vuxna personer, men KAN vara farlig för personer med nedsatt immunförsvar, och KAN hos gravida leda till fosterdöd/missfall.

Listeria finns huvudsakligen i opastöriserad mjölk och i produkter (ost) som tillverkats av opastöriserad mjölk. Vid upphettning dör bakterien, så alla pastöriserade mjölkprodukter är OK direkt efter tillverkningen. Det finns dock en liten risk att även dessa "smittas" efteråt, t.ex. genom att ligga bredvid opastöriserad ost i en ostdisk eller medan de lagras. Därför avråds man från även de osttyper som kan "smittas" av listeria, däribland brie, gorgonzona etc. Och vad jag vet avråds man även från att äta kallrökt mat, kallskuret som inte är nyuppskuret osv av samma anledning. Hur mycket av de råden man skall ta till sig är givetvis upp till en själv. När jag var gravid nöjde jag mig med att inte äta några opastöriserade ostar.

Eftersom listeriabakterien dör vid upphettning, är det i alla händelser OK att äta upphettad ost, oavsett om den från början var pastöriserad eller ej.....
 
Sv: Shit jag är gravid!

Grattis!
Ska själv till barnmorskan på fredag för att kolla upp en blödning 2 dagar efter äl. Satt i och för sig i fyra dagar.
Jag hoppas det är på samma vis med mig. Har pratat med en del och enligt dem KAN man inte blöda två dagar efter äl... Nähä, varför gör jag det då?
 
Sv: Shit jag är gravid!

då håller jag tummarna för att du är gravid! det låter ju skumt med din blödning men man får hoppas på det bästa.
 
Sv: Shit jag är gravid!

Gratulerar

Själv så misstänker jag att jag är gravid
mensen är försenad med 5 dagar .
Har inte vågat gör något test ännu:)
 
Sv: Shit jag är gravid!

Tack alla! :)

Nanzzoni.
Hoppas du är gravid då. Men vilket självplågeri..Skulle göra testet så fort jag kunde bara för att slippa vänta och undra. Det är ju skitjobbigt att gå och vänta på det där. :)
 
Sv: Shit jag är gravid!

Bra datum, då fyller jag år!
Grattis!

Måste bara kapa tråden lite och tillägga att de två gånger jag varit gravid "kände" jag det från dag 2, ca 1,5 dygn efter sexet.

Första gången vaknade jag mitt i natten av tanken "Jag är med barn!" andra gången satt jag framför TV:n och fick en förnimmelse, som att det liksom drog i livmodertrakten.

Jag har försökt kolla upp VAD det kan ha varit som jag känt, tror inte det är nått "övernaturligt". Kan ägget sända ut något (hormon) som gör att livmodern känner av dess närvaro innan det fäster? Eller kan det fästa så tidigt?

Kan tillägga att vi försökte ett bra tag innan det tos dig, och jag fick bara förnimelse då det stämde. Har bara testat mig dessa två gånger, och min känsla har stämt. Men jag är medveten om att två ggn ger ingen statistik och att man är extra känslig för "förnimelser" om man vill och förväntar sig bli gravid. Nån som känner igen sig?

Jag såg en dokumentär på TV för många år sen, om lite olika graviditeter, en tjej hade åkt in akut för hon trodde det var något fel på njurarna, hon kunde alltså inte röra sig! De gjorde en massa prover och tester och hittade inget som visade fel på några organ, de gjorde ett VUL och hittade ett litet embryo(vet dock inte hur lång tid det tar innan man lyckas hitta embryo) det visade sig alltså att den smärtan hon kände var när ägget fäste :eek:


Jag tror absolut att vissa kan känna direkt att "nu är jag gravid".
 
Sv: Shit jag är gravid!

Jag såg en dokumentär på TV för många år sen, om lite olika graviditeter, en tjej hade åkt in akut för hon trodde det var något fel på njurarna, hon kunde alltså inte röra sig! De gjorde en massa prover och tester och hittade inget som visade fel på några organ, de gjorde ett VUL och hittade ett litet embryo(vet dock inte hur lång tid det tar innan man lyckas hitta embryo) det visade sig alltså att den smärtan hon kände var när ägget fäste :eek:


Jag tror absolut att vissa kan känna direkt att "nu är jag gravid".

Tänk om alla fick såna symtom när ägget fäste. Då skulle man inte behöva gå ovetandes om att man är gravid iaf. Men det måste vara väldigt ovanligt att få så ont att man inte kan röra sig. Jag har hört att man kan känna ett stick bara.
 
Sv: Shit jag är gravid!

Isis

Jag är gravid:banana: Tjooho Från inget och helt
plötsligt så är man i vecka 6 (5+1)
 
Sv: Shit jag är gravid!

Grattis!!! Då är jag bara några dagar före dig. ;)
 
Sv: Shit jag är gravid!

Jag såg en dokumentär på TV för många år sen, om lite olika graviditeter, en tjej hade åkt in akut för hon trodde det var något fel på njurarna, hon kunde alltså inte röra sig! De gjorde en massa prover och tester och hittade inget som visade fel på några organ, de gjorde ett VUL och hittade ett litet embryo(vet dock inte hur lång tid det tar innan man lyckas hitta embryo) det visade sig alltså att den smärtan hon kände var när ägget fäste :eek:


Jag tror absolut att vissa kan känna direkt att "nu är jag gravid".

Märkligt. Fast för mig var det absolut ingen smärta, bara en känsla (låter flummigt, jag vet) av att jag var gravid. OM vi i framtiden skulle besluta oss för att försöka få en tredje ska det bli spännande och se om det känns likadant.
 
Sv: Shit jag är gravid!

trevligt trevligt=)

Vi är ett par styckna som skall ha i mars 08 hemmavid:)

Det blir en babyboom:)

lycka till.
 
Sv: Shit jag är gravid!

grattis till både dig och isis!

hoppas själv att jag ska kunna skriva samma sak snart, helst igår :p
dock tror jag inte att jag kommer att känna när jag väl blir gravid, har varit skengravid mååånga gånger. dessutom har jag haft problem med äggstockar (cystor och infektion i livmodern) och har haft många skumma smärtor i den regionen så jag skulle aldrig kunna skilja på nåt. :p
förut kände jag alltid när jag hade ägglossning, men aldrig nu.. eller jag kanske gör det men jag tänker bara på det som en cysta eller liknande. :p
 
Sv: Shit jag är gravid!

Mars är ju den månaden de föds flest barn på hela året :) Inte alls så kul egentligen. Sjukhusen här omkring brukar ändå ha fullt upp.
 
Sv: Shit jag är gravid!

Grattis! Vi ær några stycken på gång bara hær på buke. :D
Jag tror dock att min kommer att dimpa ner i februari. Hade min sista mens kring den 10 maj. Spænnande! :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år väldigt tidigt, men måste ju berätta för er! Matilda ska bli storasyster i September! :banana: Trodde jag skulle vara mer orolig och...
Svar
11
· Visningar
1 536
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 284
Övr. Katt http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=759686&highlight=m%E5nsan Länk till tråden om min försvunna katt!!! I förrgår var jag i...
2
Svar
34
· Visningar
2 401
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp