Sv: Shit, är det på gång snart??!!
Du kan ju bara scrolla över det här inlägget om du vill
men...
Jag hade förvärkar från v 34 och frammåt (även några tidigare, men de räknar jag inte eftersom det inte var kontinueligt), mjuk och halvmogen tapp och bebis sjukt långt ner och fixerad från v 32(kunde med lätthet känna huvudet med fingrarna
). Vid ultraljud av livmodertappen såg man att den var helt "tillköcklad" inifrån eftersom My låg så väldigt långt ner och tryckte. Läkarna sa att jag antagligen kommer att föda innan v 38, och jag fick ofta höra att "den där bebisen kommer inte längre ner innan den kommer ut"...
... jag födde My i v 42 (43 enligt sista mens) och under förlossningen sa barnmorskan till mig att jag måste upp och gå eftersom bebisen inte låg tillräckligt långt ner...gaaahh
Jag kände för att smälla till henne (inte för att det var hennes fel, men ändå) eftersom alla sagt att hon låg såååå väldigt långt ner och att förslossningen skulle vara såååå mycket enklare pga det och mina förvärkar... tji fick jag!
Nu hade jag visserligen ingen svår förlossning, men det tog ändå 13,5 timme från att vattnet gick och då hade jag haft värkar i några timmar redan, och det var ASJOBBIGT att trycka ut ungen! Krystade i två timmar =)
hi hi, var bara tvungen =)
//Julia