Shit, är det på gång snart??!!

Sv: Shit, är det på gång snart??!!

anslutar mig till skaran som kännt själva och tycker det är lite pinsamt... :o

till mitt försvar kan ja säga att ja bara vågat känna en gång och det räckte, min livmodertapp var nämligen bortblåst!
vet inte om det är normalt eller inte, men väljer att tro att det är det och att jag kanske til å mä kände fel, d va ju knappt ja tog mig runt magen ju.

å lyllos er som kan färdknäppa, det enda som sätts på i detta hemmet är tv:n och har så varit i ganska många månader.
vill - men kan inte!
känsliga slemhinnor, ja behöver inte förklara närmare va? :crazy:

17 cm du.
i omkrets antar ja?
du lär då inte få några problem med den förlossningen iallafall.
säkert att maken inte läste fel på skalan, så det egentligen är 17 mm? :angel:

Hm man kanske borde försöka känna efter då! Jag blev också nyfiken nu!

Vi färdknäpper inte heller, förra gången tyckte han inte det var ett dugg upphetsande och denna gången har vi inte tid :D

Är inte 17 cm rätt så normalt? Hm, mäter man ovansidan eller undersidan?

i genomskärning min vän.... ;)

å efter att ha läst tråden igen, inser jag att det än en gång är min übersnabba läsning som ställt till det!

kommer ut med ett 10 cm hål rätt in i huvudet
det är lite skillnad mot
kommer ut med ett 10 cm hål i huvudet
som jag läste....

om man dessutom läser lite till och maken låter hälsa att det är 17 cm, så pratar vi ganska grova saker!

:rofl:

är mannen i fråga en matematiker kan jag slå vad om att han läser alla tänkbara mått och ser tar medianen av genomsnittet upphöjt i två genom pi och får fram ett mått som han ändå inte blir nöjd med, utan fuskar och trycket ner den stackrs linjalen i fläsket vid roten och tjuvar på det sättet till sig några extra mm.

Senast ändrad:

öh nej, han är verkligen inte mattematiker. Vi skulle räkna ut hur många kvm pärlspånt vi behöver till hallen., han mätte ut att sammanlagt var det 7 meter lång vägg, ovch 2.40 till tak - och efter en stunds räknare på miniräknade fick han det till att vi behöver 64 kvm.... ;)

Omkrets? nej gud, han menade nog medianen! :rofl:

Det han försökte förmedla så diskret var 7+17, men mitt var nog närmare sanningen.

På tal om detta (vaddå disskussion spårat ur?) så läste jag at om en överviktig man går ner.. hmmm, var det 7 kilo. . så ökan pillevicken med upp till 1 1/2 cm i längd!

Borde inte det vara motivation nog?!

det är väl undersidan som mäts? det som liksom kan,.. ta sig in ;)

Så, nu har du lite att göra ikväll :D

Haha jag tänker att det kanske beror på vilket håll den är böjd? :D

17 cm i median är rätt så .... grovt haha. Hur döljer man ens en sån i byxorna? Eller var det han som uppfann harembyxan och så såna där snoddar om vaderna som håller fast kulorna kanske? :banana:

Synd sambon jobbar ikväll....

2 månader innan Rasmus kom ut låg han så långt ner där inne att maken vägra stoppa in snoppen där! Och de var inte bara lite hårt som kändes utan det var super tydligt bara några cm in och de kändes som jag typ hade ett äpple instoppat ;)

Sa då att förlossningen kommer ju gå fort när huvudet redan är halvvägs ute. Och jag fick ju ganska rätt. Märkte inte ens att han gick förbi spinaeknölarna (första rotationen när bebis ska ut) och jag som trodde jag skulle kräkas då och ha jätte ont som "alla göra" ;)

det låter bra, då beställer vi en sån förlossning!
Ja jag har med sagt att "hum det kan ju inte ta så länge då"...

det lär jag ju få äta upp :cool:

Välkommen hem förresten!

Du kan ju bara scrolla över det här inlägget om du vill :D men...

Jag hade förvärkar från v 34 och frammåt (även några tidigare, men de räknar jag inte eftersom det inte var kontinueligt), mjuk och halvmogen tapp och bebis sjukt långt ner och fixerad från v 32(kunde med lätthet känna huvudet med fingrarna:D). Vid ultraljud av livmodertappen såg man att den var helt "tillköcklad" inifrån eftersom My låg så väldigt långt ner och tryckte. Läkarna sa att jag antagligen kommer att föda innan v 38, och jag fick ofta höra att "den där bebisen kommer inte längre ner innan den kommer ut"...

... jag födde My i v 42 (43 enligt sista mens) och under förlossningen sa barnmorskan till mig att jag måste upp och gå eftersom bebisen inte låg tillräckligt långt ner...gaaahh:mad: Jag kände för att smälla till henne (inte för att det var hennes fel, men ändå) eftersom alla sagt att hon låg såååå väldigt långt ner och att förslossningen skulle vara såååå mycket enklare pga det och mina förvärkar... tji fick jag!

Nu hade jag visserligen ingen svår förlossning, men det tog ändå 13,5 timme från att vattnet gick och då hade jag haft värkar i några timmar redan, och det var ASJOBBIGT att trycka ut ungen! Krystade i två timmar =)

hi hi, var bara tvungen =)

//Julia

blippar förbi :angel: ;)

Uppdatering! två riktigt onda förvärkar inatt och idag en bebis väldigt trött av behandlingen. Min gissnoing är att på söndag får rapportören sms!

Men fy! Känna bebisen huvud sådär, det är klart jag vet att ungen kommer ut den vägen. Men ändå :crazy:

Åh, så roligt! :D

Både Luen och jag tycker att det är väldigt spännande det här! :) Hoppas att allt går bra! :D :bump:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 055
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 448
Gravid - 1år Lite bakgrund: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=957339 Jag var på Aurora-samtal och blev lovad lustgas under alla...
2
Svar
28
· Visningar
3 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd