Shiba-bilder

MissFideli

Trådstartare
Dåligt med sådana, så här är 3 st iaf. Förvisso på samma 1-åriga flicka, men ändå :love:

20127266.jpg

20127267.jpg

20127268.jpg

Sv: Shiba-bilder

Hon är jättesöt :)
För ca en vecka sedan passade jag en helmysig
Shibatjej :)

Då kontrar jag med några fler :) Sitter faktiskt och väntar på en valpning nu, hoppas att den går bra och att det blir rätt valpar, för då blir jag hundägare så småningom!

main.php

Far till blivande valpkullen:
main.php

Farmorsmor (min älskling):
main.php

Och så mamman till kullen, förstås!
main.php

Shiban är en helt fantastisk hundras, så vacker, stolt och lätt att ha att göra med. De är lagom stora, lagom keliga, med lagom integritet och en enorm intelligens. Jag är lite frälst ;)

även till TS: fina hudar!! man blir ju lite intresserad av dem... är de en bra förstahund? (det blri inte hund än på ett par år.. men bra att veta vad man vill ha... )

även till TS: fina hudar!! man blir ju lite intresserad av dem... är de en bra förstahund? (det blri inte hund än på ett par år.. men bra att veta vad man vill ha... )

Om det är en bra förstahund eller inte beror på vad man är för typ av människa och vad man vill ha för typ av hund :) En shiba är oftast väldigt självständig och inte alltid så förig, men är i gengäld inte klängig eller tjatig. Den har ganska mycket jaktlust och kan vara svår att få en riktigt bra inkallning på, men å andra sidan är de så fascinerande för att de verkligen tänker själva. :)

Du kan läsa mer om shiban på shiba-no-kai.com och på shibainfo.com bland annat.

*kl*
Flickan ovan är min systers fodertik, men på det jag märker så håller jag med. Det är ingen bra gå lös-hund, iaf inte första åren. Men den är otroligt lättlärd och som du skriver intelligent! Dock kan den "glömma" allt den lärt sig vissa dagar :angel: , därför brukar man väl inte rekomendera en Shiba om man vill ha bra och jämna resultat i lydnad :D
Syster har 2 st, samma pappa, tik och hane. Båda är väldigt glada och väldigt gosiga, men dom blir med tiden mer och mer avvaktande mot främmande. Dom kollar gärna in personen först och väntar lite på mattes signal innan dom hälsar. Mot oss som dom känner är dom underbara dock, riktiga mysproppar! Hanen är dock väldig enmanshund, han älskar sin matte och ingen annan kommer ens i närheten. Han kan bo hos andra när syster är bortrest, men man ser verkligen hur lycklig han blir när matte kommer!!
Syster tränar och tävlar lite lätt agility med hanen, det verkar vara jätteroligt tycker han. Hon funderar även på att börja spåra med honom, också nått han verkar tycka om och vara bra på.
Lillflickan är härlig, hon kan ligga på rygg mitt i köket med 10 pers springande runt och över henne och bara titta runt. Så trygg och go.

LadyFrost: Var det du som visste vem Tenno var? Pappa till tjejen på bilderna.

Senast ändrad:

Gud vad underbar!
Jag o min kille har funderat kring hundraser och shiba är nog en av dem vi gärna skulle kunna skaffa!
Har du tips på nån bra uppfödare så PMa gärna! :D

Javisst vet jag vem Tenno är! Det är Ichi-Honano eller Ni-Honano på bilderna, eller hur? Med Honto-no Narita som mamma. Tenno är helbror till Akiko, farmorsmor på bilden :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Röntgade våran tik idag på dygn 50, dom såg 2 st…förstår ingenting, sist fick hon 3 st…så deppig just nu, någon som varit med om att...
2
Svar
22
· Visningar
3 884
Senast: Karolina90
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 959
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka