Shettisvikter

Kalinka

Trådstartare
Nu vet jag inte om tråden hamnat rätt men :smirk: Vad kan en shettis väga?

Häst 1. stor, ca 107-108 cm och ganska så smällfet. :o
Häst 2. ca 100-105 cm, lite större än normalhull men absolut inte smällfet.

ponny 1 väger förmodligen mellan 250-300 kg
ponny 2 gissningsvis mellan 200-250 kg

Detta baserat på VÄGDA shettisar jag känner till...
Min 103-cm-hingst vägde 201 kg när han vägdes inför sin käkbensfraktursoperation - då var han SMAL pga att han inte kunnat äta ordentligt på nästan en vecka, just pga av frakturen...
En bekant har vägt ett av sina maxade (rastypiska!) shettisston, i relativt högt hull, till 300 kg.

:bow: :bow: :bow:TACK, nu har jag lite mer att gå på iaf. Det är såå svårt att uppsakatta dessa små tycker jag.

jag har haft en shettis som är 95 cm som vägde 186 kg (vägd hos vetrinär) Men än så länge har jag faktiskt inte haft någon som vägt över 200 och då är en del över metern och feta tycker jag *S* ;)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 066
Senast: Twirro
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 391
Senast: Anna-Bella
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 452
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023