Shettisar?

tess91a

Trådstartare
Hur högt hoppar era shettisar utan ryttare?:d

Den ena i mitt stall hoppar 60cm utan ryttare-..,:eek:
:d

Så hur högt hoppar era??

Sv: Shettisar?

en shettis jag körde ett tag hoppade 80cm (om man sprang å hoppade själv innan )

Shettisen jag red när jag var liten hoppade iaf 90-95 cm med ryttare. Han var själv inte över en meter i mankhöjd. Riktig liten superhoppare alltså :)
Löshoppning vet jag inte men strax över det kan man ju anta.

"Hemma"-ridskolans shettis har tävlat upp till iaf LC=60 cm. Då med ryttare, kan hoppa betydligt högre än så. Utan ryttare är det väl kanske 90 cm eller så.
Bilder från allsvenskan Div II, hösten 2004. Båda bilderna i LC.
7321341.jpg

7321342.jpg

Hej... vår familj hade n shettis på 95 cm i mkh.. han hoppade utan problem 80 cm med ryttare, och skulle säkert klara högre både med och utan ryttare! tyvärr så har jag ingen "digital" bild...//MW

vår "gamling" är 92 cm hög. hon hoppade 90 cm med ryttare under sina "glansdagar" :D hon har alltid varit lite av en "turbo modell" :angel:

När denna kille har en bra dag, dvs orkar anstränga sig lite:smirk: , så löshoppar han 95 cm utan några problem. Han är 103 cm i mkh, om jag inte minns fel.

Birkhopparhgt.jpg
[/IMG]

Våran lillkille på 15 månader är ca 85 cm hög och hoppar med lätthet 85 cm från stilla stående.

Tyvärr är det boxdörren han har kommit på att man kan komma över om husse tar förlång tid på sig på morgonen vid utsläpp.:mad:

Min shettis var 101 cm och jag tävlade upp till LA med honom. Hoppade väl ca 1 m som högst med honom på träning. En helt grym liten kille:)

Min lilla shettis som är 102cm i mhk hon hoppar:bump: 80cm med mig på (jag : 148 cm:p ) utan ryttare :90 cm..

OBS hon har stor rund mage me!:rofl:

Ska du verkligen hoppa en shettis? Särskilt om den redan utan dig på ryggen är överviktig?! (Om det nu är det den är med sin stora mage.)

min var 88 cm och jag hoppade en meter med honom. ett hinder då.

När jag hade min shettis för mååånga år sedan hoppade han 65 cm under ryttare! =)

Min kusin har en shettis som är 95,5 cm som hoppade 90 cm utan ryttare. Men kusinen var hela tiden för lång då hon körde mest trav med ponnyn, men med henne hoppade han kanske 60? :)

Våran lillkille på 15 månader är ca 85 cm hög och hoppar med lätthet 85 cm från stilla stående.

Tyvärr är det boxdörren han har kommit på att man kan komma över om husse tar förlång tid på sig på morgonen vid utsläpp.:mad:

Hahaha. Så gjorde min shettis när han var runt 1 år o stod för tillfälligt på travskolan. Han kunde inte riktigt hoppa över boxdörren, men han råkade hänga över den :crazy: Så här gjorde han fler ggr o även rymde en hel del. Kröp under eltrådarna trots att dom hade/har 4 el trådar emellan.
Har tänkt prova o låta han löshoppa o se vad han tycker om detta!

Shettisar kan mycket om de BARA vill!

Kl
alla shettisar hoppar nog uppemot en meter med en tiger bakom:D

våran första shettis hoppade 115 cm utan ryttare, 100 cm med ryttare. han var stax under metern i mankhöjd.

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 831
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann var en av 15 felfria ryttare som fick hoppa om segern i GP-hoppningen i Rotterdam.
Svar
0
· Visningar
101
Senast: Gunnar
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka