Jo tack det kan jag lova...

Hade en för 1,5 vecka sedan, nu står det två här ute...och suget ligger fortfarande efter ytterligare en!

Idag körde vi kompisens shettis igen! Lika skoj idag! Tog lite bilder! :)
Vi kör Classe

Vad tycker ni, sitter "bröstan" (heter det så) lagom högt? Hur ska den sitta? Jag hade ingen att fråga om hjälp idag, så jag vet inte om det blev bra?

/ Maris

Vad bra att ni använder hjälm! :)
Dock borde din man knäppa sin för bästa effekt. ;)
Säger jag som slarvar en hel del med hjälmen. :o :angel:

Japp, hjälm är bra att ha! Min pojkvän lånade min hjälm (för liten) eftersom vi glömde hans hemma, så det är därför den inte är knäppt. Men eftersom vi ville vara ett bra föredöme för hans son så tryckte han iaf ner den så gott han kunde på huvudet. :)

/ Maris

Vad tycker ni, sitter "bröstan" (heter det så) lagom högt? Hur ska den sitta? Jag hade ingen att fråga om hjälp idag, så jag vet inte om det blev bra?

Den såg ut att sitta bra. Är ju lite svårt att se så här på foton, men det såg bra ut.

Började med en. Och efter tre månader blev det en till med föl. (som tyvär dog :() Efter två år så köptes det två stoföl och ev. blir det betäckning. Och kanske en hingst. Bara fler och fler. ;)

Den som äger shettisara, deras ena dotter vill ha en shettishingst som vi ska dela på. Och så är vi ju så sugna på att betäcka dom, Karamell har ju inte haft nåt föl än.
Förra året var vi lite inne på Hector af Sörtå. Men inget är bestämt. Hur ska man få plats med alla? :D

Ok. :)

Hector är fin, ska nog betäcka mitt ena sto med hans pappa Kasper nästa år om han står hemma då. Har länge velat betäcka med honom så jag hoppas det blir av nästa år. :)

Kasper ifrån hamra stuteriet? Emir des Girards är ju bara så fin :love:.

Ja den Kasper - finns bara en. :smirk:

Fördelen med Emir är färgen, jag skulle inte betäcka med 0-hingst hur som helst. Dessutom är han ju död nu.

Jaha så han va en 0-hingst. Jag gillar ju vita shettisar. :)
Hur dog han då? Hade inte en aning om det.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 314
Senast: Juli0a
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Miiikaela_
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023