Shettisar ute på vintern?

Sv: Shettisar ute på vintern?

Har de tillgång till vatten/vindskydd med möjligheter att ligga torrt samt tillräckligt stora hagytor + korrekt utfodring och tillsyn så klarar de säkerligen av det hur bra som helst. Kolla upp vad som gäller för att hålla häst på det sätt som ni tänkt.

Vi har rätt stora åkrar som jag nog kan ha dom på, om vi bygger att vindskydd/ligghall så klarar dom väl sig under vintern? Behöver dom ha täcken om dom får tjock päls? :)

Jordbruksverket har bestämt hur en utedrift ska drivas. Kolla där! Shettisar mår utmärkt av att gå ute året om.
Jag täcker inte mina utedriftshästar om det inte regnar konstant samtidigt som det är mycket kallt. Då tar jag in dem (i boxen som man är skyldig att ha tillgång till) och torkar upp dem för att sen lägga på täcke.

Nope, inga täcken, de har en fantastisk päls som skyddar bättre än något täcke! Innan ni bygger - kolla upp de regler som gäller så att ni slipper ändra sen, vid en ev inspektion + att det är en bra hjälp på hur en ligghall för lösdrift verkligen ska se ut för att fylla sin funktion.

Lycka till:)

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet hur jag kan hjälpa min shettis med mycket mjäll och tjock päls? Hon tycker mycket om att bli borstad och kliad överallt.
Svar
4
· Visningar
382
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 454
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Stergo
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka