Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har de tillgång till vatten/vindskydd med möjligheter att ligga torrt samt tillräckligt stora hagytor + korrekt utfodring och tillsyn så klarar de säkerligen av det hur bra som helst. Kolla upp vad som gäller för att hålla häst på det sätt som ni tänkt.
Vi har rätt stora åkrar som jag nog kan ha dom på, om vi bygger att vindskydd/ligghall så klarar dom väl sig under vintern? Behöver dom ha täcken om dom får tjock päls?
Jordbruksverket har bestämt hur en utedrift ska drivas. Kolla där! Shettisar mår utmärkt av att gå ute året om.
Jag täcker inte mina utedriftshästar om det inte regnar konstant samtidigt som det är mycket kallt. Då tar jag in dem (i boxen som man är skyldig att ha tillgång till) och torkar upp dem för att sen lägga på täcke.
Nope, inga täcken, de har en fantastisk päls som skyddar bättre än något täcke! Innan ni bygger - kolla upp de regler som gäller så att ni slipper ändra sen, vid en ev inspektion + att det är en bra hjälp på hur en ligghall för lösdrift verkligen ska se ut för att fylla sin funktion.
Hundavel & Ras Jag har inte traffat nagra Portugiser i Sverige, men de jag traffat har har varit trevliga och mycket villiga att lara sig och att jobba...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.