Shettis utan papper??

Joyride

Trådstartare
Visa "okänd" shettis

jag har en shettis som är reggad i shettis förbundet men vill få en bedömning på henne(får inte ställa upp på shettis tävling utom tävla) Jag undrar om jag kan visa henne på någon annas, visning eller måste hon vara reggad i det förbund som håller i tävlingen???

Hoppas ni förstår vad jag menar :smirk:

Sv: Visa "okänd" shettis

Va?!?!...vill du visa henne och få henne bedöm extriört osv. på utställning? isf så måste hon vara reggad ..sen kan du går in och kolla på www.shetlandsponny.se -->länkar och sen gå till någon av regionalföreningarna!..har jag förstått rätt?

Om hon är registrerad oavsett om hon hamnat i 9000 registret så brukar det gå att visa på vanliga utställningar utan tävlan. Vet att vår avelsförening tar emot icke stambokförningsbara ponnyer i mån av plats.

Welsh skrev:
Om hon är registrerad oavsett om hon hamnat i 9000 registret så brukar det gå att visa på vanliga utställningar utan tävlan. Vet att vår avelsförening tar emot icke stambokförningsbara ponnyer i mån av plats.

okej så jag bör kunna visa i någon förening som tar imot ponnys med okänd stam. Har hört med shettis förbundet med det gick absolut inte, då hon inte har stam.
Hon är väldigt fin och vill ha ett utlåtande om henne o så.

Du får komma upp till Roslagen och visa :D Synd att du missar vår vinterutställning :smirk: Vad har du för reg nr på din donna.

Hon har 38-xx-xxxx EJ stamboks och utställningsverättigad står det på regbeviset.
Enligt uppgift skall hon vara efter Drutten

Jag köpte en shettis för ett tag sen och han har inga papper... Om man nu skulle vilja ställa ut honom .....Kan man det eller ej???
:confused: :confused:

Sv: Shettis utan papper??

Okänd stam = ingen utställning

Är ponnyn bara reggad hos Shetlandssällskapet men med okänd härkomst så kan man få ställa ut utom tävlan på vissa utställningar i mån av plats!

Du får väl flörta lite med Hanna_shetland om att efteranmäla till nästa helgs utställning ;)

Nä han är inte reggad där....Men det kanske man kan göra??

Mmm det skulle man ju kunat göra men hon är helklippt o så, kanske inte så bra att visa henne då, Men har ni flera utställningar senare i år, som man kanske kan få vara med på???
Det var en utställning här i Norrköping i dag, men vi fick absolut INTE visa henne då :cry:

Finns tyvärr många e. Drutten som inte får reggas i grundstamboken eftersom han under ett par år inte löste licens men betäckte ändå.

Läs mer om våra utställningar på www.rpaf.info

hanna_shetland skrev:
Finns tyvärr många e. Drutten som inte får reggas i grundstamboken eftersom han under ett par år inte löste licens men betäckte ändå.

Läs mer om våra utställningar på www.rpaf.info

Vet du vilka år han inte löste licens och varför han inte gjorde det????

PM:a mig namnet på uppfödaren, jag misstänker starkt att jag vet vem det är men det kanske inte är lämpligt att skriva här. Kan berätta mer via pm/mail.

Håska Stallklubb har utställning i september, där alla hästar är välkomna, även shettis utan stam! ( ifjol fick dom va med i alla fall)

Ligger 5-6 mil söder om Borås. ;)

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 877
Senast: Mineur
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv