shettis-ridning.

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

feliand

Hur tung och hur lång ryttare sätter ni som max upp på era shettisar?

Min shettis är 96-98 cm hög och är normalbyggd, varken smäcker (tvivlar på att det finns många shettisar som är det :D) eller grov. Bra musklad, rids av min lillasyster på 130 cm som väger 24 kg. Körs även en hel del. Det ser perfekt ut, hennes ben hänger inte nedanför magen på ett bra tag. Hur länge tror ni hon kan rida på honom till? Vikten är det ju 0 problem med men tänker mest på hennes längd. Denna frågan är ju egentligen individuell, men vad säger ni;
Vad sätter ni som max upp på era shettisar? (ge även lite beskrivning om hur shettisen ser ut eller sätt in bild) :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Foder & Strö Vi har alla våra tre hästar i samma hage. En shettis, en maxad c-ponny och ett halvblod, alla är lättfödda. I höstas när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 573
Senast: Kristall10
·
Ridning Hej, jag har en shettis på 85 cm i manken och undrar om min lillasyster på 130 cm kan rida honom? Kommer även köra honom och motionera...
Svar
3
· Visningar
886
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?