Shettis med rund mage!?

M

MoonLady

Har en ganska så kraftig shettis...lite övervikt har hon spec nu efter betet ;)... Magomfånget är just nu 150cm!! Vad har ni för omfång på era shettisar?

Sv: Shettis med rund mage!?

Tja, jeg har en tvååring (sto). Iogforseg har jeg ikke mätt henne nu, men i våras hadde hun 133 cm i bröstomfang da jeg kjøpte sele til henne. Er dine 150 cm rundt det tjockaste på magen eller bröstomfang? Jaha, jeg skal sannelig mäta henne en av dagene!

Min shettis är en meter hög och jag har sedan hon kom till mig hållit koll på hennes omfång! Jag har mätt vid frambenen, en handbredd (fyra fingrar) från frambenet. När hon kom var omfånget 160 cm och nu häromdagen var det nere på 155.

Leder vi nu? :banana:

/ Maris

Oj! ja då "leder" ni :p ...jag mäter i"midjan" inte på tjockaste delen...då skulle vi nog hamna på 2meter! :angel:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 849
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka