copernica
Trådstartare
Vi funderar ju lite på så småningom skaffa en ny hund, som om ett år eller två kanske. Shetland sheepdog gillar jag, men har alltid ratat ort den för att jag hört och trott att det är en hund med mycket ljud hela tiden. Hos veterinären nu i veckan träffade jag assistentens gamla sheltie, och blev överraskad över hur trevlig hunden var. Assistenten sa att det aldri varit något ljud i hennes hund, utom att hon piper lite när hon måste stå i band.
Så, kan någon förtälla mig lite om rasen. Går det att hitta linjer med mindre ljud, eller var det en av tusen som jag mötte nu? Vi är barnfamilj, vill ha en hund som hänger med, gå på skogstur och i berget, vill lära tricks och göra agility. Vi vil kanske försöka utställning om det är en fin hund
Är det stor skillnad på hona och hane inom rasen?
Så, kan någon förtälla mig lite om rasen. Går det att hitta linjer med mindre ljud, eller var det en av tusen som jag mötte nu? Vi är barnfamilj, vill ha en hund som hänger med, gå på skogstur och i berget, vill lära tricks och göra agility. Vi vil kanske försöka utställning om det är en fin hund
Är det stor skillnad på hona och hane inom rasen?