Shatter way?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Horsegirl_1991
  • Startdatum Startdatum
H

Horsegirl_1991

Kanske inte ligger rätt:angel:

Min pojke är efter Shatter way och jag undrar om det är någon som har en häst efter honom eller känner till honom. Har en bild på honom(tror det är han) fick den av en gammal kompis som tränar travare nu igen;)

http://www.pixbox.se/pic_show_id6137260.html

Där är en bild.
Hoppas det finns någon som känner till denna hingst. Visserligen född 1963, så finns tyvärr inte vid liv, men skulle vara kul och se om någon vet vem han är:d

Sv: Shatter way?

Han har lämnat en del speedkulor.jag kommer ihåg bla.Aktör Way
en riktig kämpe som gjorde 200 starter.Shakir Gwin var en annan han var med i kungapokalen:d Aktör Way oj det var längesen

Hej!
Jag var tvungen att skaffa ett konto på bukefalos bara för o svara på detta inlägg... vet dock inte hur gammal den är men... Jag har också en pojke efter Shatter Way som hete i sin tid Rambo Way. Jag har dock döpt om honom... Men en klokare, vackrare häst får man leta efter... Har haft honom i 12 år. Kul o se en bild på pappan! Har du fler?

Hur gammal är han nu då? Eftersom Shatter Way dog 1988.

Jag skötte en gång en häst som hette Logan Way, m.k.t. snygg stor trevlig kille, som sprang in drygt188 000.

Hej!
Jag var tvungen att skaffa ett konto på bukefalos bara för o svara på detta inlägg... vet dock inte hur gammal den är men... Jag har också en pojke efter Shatter Way som hete i sin tid Rambo Way. Jag har dock döpt om honom... Men en klokare, vackrare häst får man leta efter... Har haft honom i 12 år. Kul o se en bild på pappan! Har du fler?

Bildgoogla, första träffen. Och du kan även se honom på youtube, sök bara på 'Hambletonian 1966'.

hej.
Kan inte säga att jag vet så mycket om honom förutom att han sprang in ganska mycket pengar har jag fått höra. hade en avkomma från honom ett sto som hette Minette shatter way men hon hade inte gått på bana vad jag vet. dom försökte med hon hostade sa dom förra ägarna. så hon blev en rid häst med bra tempramänt och go som bara den att rida. gillade att hoppa och så.
:):):)

Det här är ju en gammal tråd men eftersom den är framlyft så svarar jag. Shatter Ways blod lever kvar i ganska många hästar då han har flera hingstar efter sig som användes i avel. En av mina hästar har Shatter Way morfar genom Al Joe (som måste ha varit en av de "hårdaste" svenskfödda varmbloden någonsin. 205 starter gjorde han med 51 segrar som resultat).

*KL*

Finns en Shatter Way avkomma här i närheten som jag aldrig fått chansen att fota men en kompis tog några bilder på honom i veckan.

Valack f.1985 ue.Frances Nibs, pigg och fräsh för att vara 24 år gammal
Gougeon.jpg

Via sin son Al Joe känner jag två avkommor som är uppfödda där jag bodde tidigare. Dessutom äger kompisen en av dom.

Valack f.1991 ue.Clipper Scott, på bilden som 3-åring
al_torino.jpg

Sto f.1992 ue.Clipper Scott
TinaJoe.jpg

Jag hade ett sto efter Shatter Way en gång i tiden, en liten misslyckas sak som enbart startades ett par gånger - sen blev hon fölmärr, men fölen dog eller fick benbitar och då hamnade hon i mina händer istället. Bambina Way hette hon. Hade suprfint psyke men såg mest ut som en förvuxen pony, 152 cm, kort i kroppen och kort hals. En trevlig tjej som gjorde så gott hon kunde (även om det nu inte var så himla bra).

Heej!:) Ah va glad ja blev av denna traden, ja hade tva avkommor efter Shatter way jr! Ena var star way och Shatterport,. Shatterport var en mkt speciell hast! han var helt underbar och otroligt vacker! Har nan bild pa han pa min hemsida. Novis.zoomin.se och under blandat!:)

Tyvarr kom han aldrig t start da min pappa tappa intresset sa ja fick ta over honom som ridhast. Men han va tranad for trav och om han kommit till skott tror ja han hade sprungit in MYCKET pengar da han va grymt snabb och superbra travtrav!

Salde han efter 16 ar och nu har ja fatt reda pa de tog bort honom. Gor mig ont i hjartat!

Mvh Jeanette

Åh va roligt :) Jag har haft en härlig kille efter shatter way :) Shatter Frans född 84 och blev hela 24 år. Snällare häst får man leta efter. Mycket uthållig och smäcker. Saknar honom så ofantligt mycket!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 413
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 672
Senast: lilstar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 859
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 065

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka