Sharam, min "lilla" Amstaff!

Sv: Sharam, min "lilla" Amstaff!

Hahahaha du fick en kåtbock å jag fick en bög eller segis!
Oj tror Sharis bara väger 30kg nu men det räcker ju!

Ska du para honom eller inte?

Ja, det är verkligen synd! Men vi tränar på, så någon utställning ska vi nog få till så småningom :) Han kan allting perfekt här hemma, och på kända ställen, men så fort det är på en utställning med hundratals andra hundar i närheten så blir han så uppspelt. Så det går ju absolut att öva på.

Kan han meritera sig bra, och blir friröntgad och får godkänt mentaltest så ska han förhoppningsvis gå i avel :) Hans uppfödare älskar honom! Han har en superb mentalitet, är snygg, har bra rörelser och en väldigt bra stamtavla så vi hoppas på det bästa..

Han är för övrigt 55 cm hög, har ett halsomfång (Nedre delen av halsen, där halsbandet vilar normalt sett) på 59 cm när jag spänner åt lite och väger 31 kg. När han ser ut som vanligt borde han väga 2-3 kg till, för han har både muskler och hull att ta igen efter löpet här hemma.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 692
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 984
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 952
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 885

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat