shagya arab tips behövs

yrbin

Trådstartare
Hej har hittat en shagya arab som jag funderar på att köpa nån som vet hur de är de ska visst inte vara lik de arabiska fullbloden utan mer som lugnare halvblod. Är lite rädd av mig speciellt nya hästar eller om de börjar trippa och bli lite stissiga. Har haft häst i många år så kunskaperna finns där men behöver öva upp självfortroendet. Tacksam för alla svar och helst snabba sådana
 
Sv: shagya arab tips behövs

Åk och titta på den och bilda en egen uppfattning om hur den är. Finns ju inget som säger att den är typisk i lynnet för en shagya ändå. Så åk och titta på den innan du säger bu eller bä.
 
Sv: shagya arab tips behövs

de är araber båda typerna! De är inte lugnare än andra bara lite annorlunda i typen.
 
Sv: shagya arab tips behövs

alla araber är inte trippiga och stissiga...det finns många halvblod som är 10 gånger värre..så man kan inte bara se till rasen..åk och titta på den och se den som individ, inte som ras..:) den som äger hästen borde ju kunna berätta hur den är...?
 
Sv: shagya arab tips behövs

Åk och kolla på den och se vad du tycker. Jag har två fullblods araber och de är INTE trippiga och stressiga, de blir vad man gör dem till, oavsett ras.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
553
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 082
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 726
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 895

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp