karamelldrottningen
Trådstartare
Men jag har också sagt det flera gånger att jag inte orkar leva längre. Ännu mindre skaffa familj. Eller någonting öht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du är enorm. Det är du verkligen! Jäklar vad du stöttat mig! Och du är så ärlig och naken och enorm förebild
När jag skrev till dig att nu har jag startat en tråd och ska ta tag i allt.
Grejen är att jag tog inte tag i ett skit och dessutom vågade jag inte ens använda mitt befintliga nick.
Tänk om jag kunde göra som du. Varför är det så svårt? Jag klarar inte av det. Får sån ångest. Måste vara perfekt. Eller iaf normal.
Du är bara 34 år. Bli nykter först skaffa barn sedan. Det är väll ett jättebra mål att se fram emot .Jag är 34 år ingen ungdom längre. Så dels ”beroendet” med allt vad det innebär men även rent statistiskt att jag kanske inte kan få barn längre fram
Jag är 34 år ingen ungdom längre. Så dels ”beroendet” med allt vad det innebär men även rent statistiskt att jag kanske inte kan få barn längre fram
Men jag har också sagt det flera gånger att jag inte orkar leva längre. Ännu mindre skaffa familj. Eller någonting öht.
Nej kärlek är inte ett botemedel. Inte för någonting.Kära Karamell, jag skriver inte för att såra dig nu utan för att jag känner att jag måste. Det är fruktansvärt att växa upp med en alkoholiserad förälder och man bär med sig det resten av livet. Att veta att man kommer älska sitt barn är inte en garanti för att man i berusning kommer prioritera dem, inte utsätta dem för fara och göra dem trygga. Bara någon dag efter att du startade tråden rämnade tillvaron för ytterligare ett barn vars förälder svikit för många gånger på fyllan, ett barn som börjat reflektera över sin uppväxt och sörjer allt som inte blev "som det skulle", och det är en livslång process. Man mår inte bättre, får inte ett nytt verktyg mot alkoholen genom kraven på en i ett föräldraskap, det kan bli precis tvärtom. Bli nykter först, det kommer du klara. Kärlek är tyvärr inte ett botemedel.
Sjukt ändå att det går lättare att skiva på ett forum än säga till person irl hur saker ligger till
Åh fy! Så där är det exakt. Jag är den där fågelnDet är svårt eftersom erkännandet inför anhöriga innebär att man måste konfrontera beroendet. Det är ett väldigt bra steg att ta, men det är såklart inte lätt om man inte är färdig med att vara aktiv, eller inte vet om man är färdig. De flesta går igenom en process av "Jag måste—Jag vill—Jag kan" när de erkänner för sig själva att de har problem, du kanske känner igen dig i det första steget nu?
Att vissa här känner dig kanske inte är något dåligt? De ser dig och tycker om dig som människa, du är någon för dem och de vet att du både kan och förtjänar att ta hand om dig själv. Man mår så sjukt dåligt av alkoholberoende efter ett tag, det pajar ens hjärna, ork och känslor fullständigt.
Den här kortfilmen visar det väldigt väl.
Det är jättebra att du tagit det steget! Många konversationer är lättare att skriva ner än att prata i verkliga livet så inte konstigt alls Du ska bara ta ytterligare några steg nu, mot ett mer öppet och bättre liv.Sjukt ändå att det går lättare att skiva på ett forum än säga till person irl hur saker ligger till