Sex efter förlossning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sex efter förlossning

Jag är bara i v15 än med lillasyskonet, så jag vet inte ännu :-)
Känns redan ganska tungt för kroppen, men det kan också vara all övervikt jag redan samlat på mig. :angel:

För oss verkar det bara vara fördelar med att ha barnen så tätt, men vi är ju båda hemma också. (Mannen pappaledig och jag pluggar mestadels hemifrån).
Men det är få som tror oss när vi säger att det var planerat!

Ammning är inte ett p-medel, känner fler som oplanerat vart gravida under ammningen. Fattar inte att vissa barnmorskor fortfarande säger att det är "säkert". Jag ammade dock inte längre än nån vecka, fick tillbaka mensen snabbt.
 
Sv: Sex efter förlossning

Om amningen ska fungera som p-medel så måste man amma mkt dygnet runt, alltså även mkt på nätterna, för att det ska vara någotlunda säkert.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 460
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 007
Senast: Milosari
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 956
Senast: gullviva
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 697
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp