Seven Games

C

cia96

är lite ny på det här med NH,har använt mkt logik i mitt hanterande med vill nu ta steget längre.Seven Games,var kan man läsa om dessa lekar och kan man praktisera detta själv utan hjälp?? :crazy:

Sv: Seven Games

Jag sökte på nätet efter det och fick upp dem lätt ,visst kan man köra själv lite lättt

Jag var också rätt så ny på detta med NH innan, men nu har jag faktiskt förstått vad det hela går ut på. det gäller bara att tänka som hästen , som Peer Verner Vogel säjer (en men som är helt underbar med hästarna) så kan man inte lära ut NH. Det handlar mestadels om att vi ska lära oss att tänka som hästen. DETTA ÄR HELT OMÖJLIGT, tycker till och med jag i vissa lägen, men man lär sig ! lycka till ! Ps. Visst kan man ta böcker mm som hjälp och stöd i början, men detta handlar omm att både du och hästen ska komma på egna lösningar ! ;) DS.

tack alla för er hjälp! Tycker ju att jag försöker tänka som hästen så mkt jag kan,men det är just det här med kroppsspråk etc som jag tycker är så viktigt. Att vrida in axeln för mkt eller för lite vid ex corallträning betyder ju så olika saker för hästen! ska läsa om de här sju lekarna och se vad det kan ge!! Ska försöka praktisera så mkt det bara går!! tack!! :bow:

Liknande trådar

Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Askur2017
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
1 841
Senast: Stergo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 090
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar