Seriöst eller hejsan svejsan?

P

Ponniie

Hoppas jag hittade rätt forum!
Jo, nu ska lilla jag bli medryttare för första gången. Nu undrar jag om det verkar seriöst lr om det är lite.. hm, "hejsan svejsan".
Stallet har 10 hästar, varv 1 fjording, 1 konikponny, 2 travare, 4 islänningar och 2 connemaror. Varje häst går 2 pass per dag, förmiddag och eftermiddag. Dom har ett schema där man får skriva upp sig tre gånger i veckan. Lite saker man ska göra:
Förmiddagar: Ta in hästen ur hagen, visitera, rykta, rida, släppa ut hästen i hagen, blanda mat, mocka om det behövs.
Eftermiddagarna: Ta in hästen ur hagen, visitera, rykta, rida, fodra, släppa ut i hagen.

På Söndagar har dom knatteridning så hjälper man till att leda då får man en gratis ridlektion efteråt.
Tordagar så lånar en person hästarna och har lektion för sina elever.
Om man vill får man låna hästarna för en dag och tävla eller träna gratis, bara man betalar hyra av transport etc.

Alltihop kostar 500 kr/mån.

Retsen gör ägaren som bor på gården. Verkar det bra lr hejsan svejsan? :p Skriv gärna om ni har frågor, har kanske glömt ngt också.
 
Sv: Seriöst eller hejsan svejsan?

Jag tycker det låter som att det är väldigt väl planerat och uppskrivet vad som gäller. Passar nog jättebra för dom som inte har råd / eller möjliget att ha egen häst och då att bli medryttare där och samtidigt ha möjlighet att tävla och även få hjälp och råd om man behöver.
sen om det är seriöst eller inte kan man nog inte avgöra förrän man är där. Överhuvudtaget när man söker stallplats och liknande så kan man få första intryck att det är seriöst och allt fungerar bra och efter att ha stått där ett tag, märker man att inget fungerar som det utlovats, och folk flyttar hela tiden med sina hästar för nästan inga verkar trivas.
Man jag tycker absolut att du ska prova om du är intresserad och se om det fungerar. Och 500 kr för 3 dagar i veckan tycker jag låter som ett bra pris.
 
Sv: Seriöst eller hejsan svejsan?

Okej, tack :) Jag tkr att det låter bra och jag har vart där och kikat hur allt fungerar och ja, jag är nöjd så jag kommer börja där och se hur det är.
 
Sv: Seriöst eller hejsan svejsan?

Med bakgrund av det du skrivit, tycker jag att det låter väldigt seriöst och en kanonmöjlighet, för att bli medryttare och lära sig mer!

Det är klart att du ska nappa.

:bump:
 
Sv: Seriöst eller hejsan svejsan?

Det verkar genomplanerat och välorganiserat så nappa du :)
 
Sv: Seriöst eller hejsan svejsan?

Tycker det låter väldigt seriöst, jag skulle lugnt satsa på de stallet:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 557
Senast: Stereo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 331
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Hästmänniskan Börjar bli lite trött på hästägare om jag ska vara helt ärlig. De ska ha sin häst, de ska ha sin stallplats som ska ge full service (och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 096
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp