seriös sadelutprovare!!

Gordon

Trådstartare
Hej
Ja nu kommer en sån här tråd igen. Har letat i ett år nu och 2år på high chapparal. Men känns så svårt att lita på sadelförsäljare. en del säger bara: Jamen en cowboy köper en sadel som passar sig själv sen använder han uppbyggnads paddar.
Och hittar man nån annan så bor dom 30mil bort.
Kan ni hjälpa mig ni som redan gjort detta till era hästar. Jag vill ta med hästen och prova ut en sadel. För min häst har så hisskilitt stor manke. har provat flera stycken.av olika modeller. Så de ända är att beställa en åt honom. Har inte ridit honom på hela sommaren pga det. Sen ska jag ha en till min tävlingscriollo som ni såg på chappen men han är ju mer normal. Men det ska jäklare mig vara kvalitet och kunnigt folk. HJÄLP!! Ni som redan gjort detta. Vi bor... ja de ser ni på min profil. så jag vill inte åka så långt helst får den komma hit.:confused::o

Sv: seriös sadelutprovare!!

Uppenbarligen inte:confused:... Men, jag tror på idén att prova ut bommar och jag vet att Hov&Tass åker ut i södra delen av landet. Kolla med dom, kanske...

Tumbleweed hade en duktig kille hos sig i våras, han kom från någonstans söderut.... Kommer tyvärr inte ihåg vad han hette, men du kanske kan ringa och höra med dom.

På de större tävlingarna (western) på Greva brukar det finnas utställare, ibland Per Karlberg och i princip alltid Kaj på Horseman Corral som också har med sig bommar och provar ut!
Du kan åka dit med din häst och få sadlarna utprovade där!

På de större tävlingarna (western) på Greva brukar det finnas utställare, ibland Per Karlberg och i princip alltid Kaj på Horseman Corral som också har med sig bommar och provar ut!
Du kan åka dit med din häst och få sadlarna utprovade där!

Är Milsta verkligen såå bra på sånt? Jag har vart där och handlat andra grejer så jag vet vem han är iallafall.
Var håller Horseman corral till.?

Markaryd i Småland.

Kaj åker ut och provar.

Ingen aning om han är bra på sadelutprovning, vet bara att han håller på...

Har aldrig använt mig av Kaj heller men vet att många har gjort det...

Hej
Har nu blivit rekomenderad att åka upp till Tommy Gustavsson som bor när kolmården. Och de var han jag pratade med i chappen men han bor ju ca 30 mil bort. Men de är väl bara packa in hästarna och åka en dag på semestern. Fasiken vilken bit. Men vad gör vi inte för våra diamanter.(häst folk är ju rätt tokiga iallafall.):rofl::bump::love:

Hej!
Jag har fått en sadel utprovad till min häst för ett tag sen av Kai Sörensten. Har funkat jätte bra och jag är verkligen nöjd.

Japp min häst fick en sadel utprovad av honom när han stod hos tränare. Kan säga att den sadeln används inte idag på den hästen!!!

Men du...om du åker till Hjo så ta med dig hästarna dit.."Corallen" brukar ju vara där och då kanske han kan hjälpa dig..+ att det inte blir så långt för dig att åka :idea:

Som många redan skrivit, Kaj på WCH. Han är kanon, fixade en sadel till mig då jag ännu bodde på gotland men hjälp av mail, bilder, mallar mm. Sadeln sitter kanon! Bra priser har han oxå. Lycka till!

Hej
Har nu blivit rekomenderad att åka upp till Tommy Gustavsson som bor när kolmården. Och de var han jag pratade med i chappen men han bor ju ca 30 mil bort. Men de är väl bara packa in hästarna och åka en dag på semestern. Fasiken vilken bit. Men vad gör vi inte för våra diamanter.(häst folk är ju rätt tokiga iallafall.):rofl::bump::love:

Hej!

Det är helt klart VÄRT att åka 30 mil till Tommy Gustafsson!!!!!!!!!!!!

Jag har haft hjälp av Tommy i drygt 10 år nu, både till mina egna hästar och mina elevers/vänners hästar. Den mannen kan sitt jobb!!!!!!

Tommy är mycket seriös med sitt jobb när han provar ut sadlar, tar god tid på sig, man får rida i sadlarna, ibland rider även Tommy hästarna för att vara helt säker på att han är nöjd med sitt jobb.....

Tommy har tom designat egna sadlar med bommar.Tom Gus heter sadlarna och finns i Reining, cutting och pleasure.

Själv har jag köpt en Tom Gus som är en dröm att "åka" i!!!!! Jag har aldrig ridit i någonting som är i närheten av denna sadel!

Lycka till med din nya sadel!

Mvh Pernilla Sjöström

Tack Pernilla!
Skönt att höra. Jag pratade med honom på chappen så jag ska ta en dag och åka med båda criollona. den ena är nog inte så svår han är normal de var han som ni såg på chappen. Vill ha en barrelrace sadel till honom.:love:

Tack Pernilla!
Skönt att höra. Jag pratade med honom på chappen så jag ska ta en dag och åka med båda criollona. den ena är nog inte så svår han är normal de var han som ni såg på chappen. Vill ha en barrelrace sadel till honom.:love:

Berätta gärna vad du tyckte när du varit där! Jag tycker Tommy är suverän!

Mvh Pernilla

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 403
Utrustning Hej på er! Har precis köpt ett sto som ska ridas in men det finns ingen vettig sadelutprovare så långt ögat kan nå, och de som finns får...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: Stellas
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?