Seriös blandis uppfödare

Sv: Seriös blandis uppfödare

Jag undrar vart hon fått sina procent ( av raserna ) ifrån, så vitt jag vet är det omöjligt att helt säkert fastställa...

Lät inte vidare seriöst enligt mig..
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

En "kennel" som föder upp 4vägskorsningar ser jag som högst oseriöst.
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

ja blev lite smått chockad när jag läste hennes sida:eek: hon är alltså till 110% "seriös" i sin avel??!
Ja tycker inte illa om icke "rasrena" hundar men att blanda raser så friskt hej vilt begriper jag inte!
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Ja jag kommer nog aldrig förstå mig på dom som bestämmer sig för att föda upp blandraser när det redan finns så många fina renrasiga.
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Ja, och dessutom tar hon ju lika mycket betalt som en renrasig hund. Inte så svårt att välja då :smirk:
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Man undrar ju över vad denna "seriösa" uppfödare menar med att hon inte vill följa SKK:s regler utan bara sina egna!
Och för all del jordbruksverkets. Dvs lagen.

Kan det vara så att hon inte vill tex ögonspegla eller dylikt.

Eller vill hon inte ta risken att utsätta sig för kennelklubbens inspektörer.

Och kanske hon tycker att det kostar för mycket att inregistrera valparna.

Och tänk så mycket billigare parningsavgiften blir när man tar en hane man har hemma oavsett ras.

I alla fall jag blir rätt misstänksam över en sådan annons.
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

jag brukar säga att min nästa hund ska vara en tik med minst 4 raser i. Henne skulle jag ta valpar efter och se till att pappan också hade flera raser i sig,bara för att få fram avkomma med sund genetisk bredd.

det är mindre chans att en blandras hund får sjukdommar än en renrasig hund.

ska också börja med blandrasuppfödning har fött upp blandrser innan med och vet att det blir sunda fina hundar med ett toppen temprament.För det är ju tempramentet man ska sattsa på

Tycker det är lika beklämmande att läsa folks "kunskaper" angående blandraser och avel..
:crazy: :crazy:
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Nja nu är det ironi i min rubrik "seriös" om någon missuppfattat detta:smirk:
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Nja jag tror inte ditt inlägg kommer med då hon skriver på sidan:
Nu gör jag ett försök med att öppna min gästbok.

Så till er som har åsikter om hur jag väljer att leva mitt liv och är av en annan åsikt än mig, ni känner inte mig överhuvudtaget och jag vet inte hur ni är skapta som tar er friheten att kritisera mitt liv och mina val. Själv skulle jag aldrig komma på tanken att tro att jag har den rätten gentemot andra. Därför är jag nu hur tydlig som helst. Skriv inte era personliga åsikter för att ni inte är av samma åsikt som mig. Skriv gärna i min gästbok för att det ger mig någonting eller för att det ger er någonting men om det ger er någonting bara ni får häva ur er era åsikter så vänd er till någon som är intresserad för jag är det inte.

Tackar så vänligen på förhand.

Ha det bra nu och lev väl!
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Att föda upp blandrashundar kan aldrig sägas vara "seriöst". Att de sedan är väl uppfödda enligt konstens alla regler är en annan sak. Det ska inte blandas ihop med seriös avel som bara kan bedrivas med renrasiga hundar, tycker jag.

Skulle akta mig noga för de som säger att de tidigare varit med i SKK som uppfödare, men gått ur SKK därför att blabla. Det brukar finnas en anledning till att dessa personer inte är med i SKK längre.:angel:

Inslag av paipillon mm angivet i så exakta siffror som 4 decimaler... :confused:
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Fast hon tar med folk som hyllar blandrasaveln och skriver bullshit om renrasaveln, det var det jag kommenterade ...

Inget påhopp om hennes blandning i sig..
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Inte för att jag vill försvara denna människan men jag tycker det är LIKA ILLA med sk seriösa rasavlare som avlar på hundar med extrema ( imitt seende) defekta hundraser.
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Absolut det tycker jag också, därför håller jag fast vid att SERIÖS renrasavel är vad man ska sattsa på...

Skitavel förekommer både bland renras och blandras så där gör då inte jag någon skillnad på idiot och idiot...
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Jag vill kräkas.

Jag också. Men faktiskt mest av allt pga den hemska sidan. Som amatör-webdesigner skär det i mig att se dylika kreationer. IÄÄÄÄÄÄÄÄH!

Blandrasavel, varför? Välj en sund ras att föda upp istället för att blanda hej vilt och påstå att det är bättre.
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Ja visst absolut!

Men tyvärr så räknas ju uppfödare av defekta raser som SKK seriösa.......

Många skilda meningar och uppfattningar...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 500
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 468
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 107
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp