Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag gillade dramaserien Kvalster samt komedin i Anneli (Sissela Benn är ett komiskt geni!)Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.
Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.
Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
+ @honungJag tror att man bara kan gilla Vänner om man såg den första omgången/inom några år från när den gjordes. Tyvärr är detta min sovserie men ärligt talat så stör jag mig rejält på serien numera. Men så är det med många "roliga" skämt i liknande serier från samma tidsperiod. Har vuxit ifrån såna skämt och tur det![]()
Mmm och jag tittar fortfarande och det är säsong 7 och serien verkar aldrig dö....Blacklist fixade jag första säsongen av, men det var mest för jag tycker att han som spelar huvudrollen är en mkt begåvad skådis. Sen pallade jag inte mer.
Jag ÄLSKAR honom! Alltså orimligt mycket. Varje gång jag lyssnar på Johnny Cashs When the man comes around så blir jag supervemodig för att det får mig att sakna honom och hans karaktär i BlacklistBlacklist fixade jag första säsongen av, men det var mest för jag tycker att han som spelar huvudrollen är en mkt begåvad skådis. Sen pallade jag inte mer.
Prison break
Sons of Anarchy
Suits
Braking Bad
Orange is the new Black
Walking Dead (Ok gillade första säsongen sen gick det utför)
Vikings
Black sails
sen finns det oändligt mycket mer. Trots detta så gillar jag serier. De får dock inte vara på 100 säsonger typ
/Diabetikern som en gång i tiden följde Hem till Gården![]()
Vikings... jag älskar historiska serier, Game of thrones är en stor favorit men vikings... kläderna är verkligen bedrövliga och att de lagt Gamla Uppsala högt uppe på en kulle med massa vatten omkring... (om jag itne minns fel, var länge sedan jag tittade) Slemmiga underliga skådisar... nej, det får vara för min del!
Ack, så många!
The Handsmaids tale - urrk. Den stod mig upp i halsen från början.
Game of Thrones - första säsongen var ok, sen är den bara en orgie av våld och maktkamp
Sagan om ringen - film eller trilogi eller whatever - så våldsamt så jag får ont i magen av att bara tänka på den
Veep - gapigt och tjatigt, även om jag gillar Dreyfus som skådis i annat.
Suits - gulligt första säsongen men sen bara kostymorgier
24 - jag fick panikångest av det där tutandet och stressen och av southerland. Kräkskräks.
Sopranos - neeeeej, jag klarar inte av den bara. Italiano-machomacho. Nej bara nej.
Killing eve var kul första säsongen. Sen gick den larvigt utfö-ö-ö-örrr.
Black mirror - gäsp
Fargo - gäsp
Stranger things - första säsongen fantastisk. Andra säsongen -![]()
Orphan black - gspgäsp.
Kan säkert göra listan superlång, faktiskt enklare att lista sevärdiga och BRAsomfan-saker som jag väljer att göra i såg senast-tråden. (orkar inte engagera mig i alla tv-doku-serietrådar)
Jag gillade verkligen Bonusfamiljen, men annars så - nä, jag tror inte det.Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.
Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.
Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
This!...och att Charlie Hunnam (Jax) alltid kommer vara oskulden Nathan i engelska Queer As Folk vilket totalt tog bort all street cred han hade.
Game of thrones, har inte lyckas se genom ett enda avsnitt.
Spinoff/ännu en tv-tråd.
Två serier som jag aldrig förstod grejen med var:
- Breaking bad - fick cancerångest samt tyckte bara det var långtråkigt. NÅN liten identifikation vill jag nog gärna känna, men en gubbe som börjar tillverka knark för att dra in pengar inför sin förestående död ...
- Suits - töntar i kostymer som drog dåliga skämt med dålig tajming.