serier till små barn.

Charlotte1975

Trådstartare
Min dotter som är 4 år har en egen profil på Netflix och har alltid valt själv unders Kids menyn. ( vi har någon spärr, så hon kommer inte åt allt) Hon har hållet sig till Dora, Diego och My little ponny. I dag satt hon på Little PET shop, och jag kände på en gång att detta program är inte ok. Språket de använde är inget jag vill att hon ska höra, så jag sa att de är för större barn. Så nu till frågan, vilka serier program tycker ni är ok för olika åldersgrupper?

Tja, jag är skärm-taliban så här ses Saltkråkan och Tant Grön, Gredelin etc från 1967. Mycket lämpligt långsamt tempo. Jag är tämligen ensam om detta och känner mig som en anakronism. Mina barn är 5 och 2 år. Så mitt förslag vore väl att titta på äldre saker då.

Mina ungar 2,5 och 4,5 år tycker väldigt mycket om Supertrion och Den stora röda hunden. SVT Barnkanalen har ett rätt OK utbud tycker jag - kolla i deras tablå efter vad olika barnprogram heter och sök på Netflix efter dem?

De kollar en stund på TV varannan dag kanske, en-ett par ggr i veckan så blir det en film: Astrid Lindgren, båten Elias, Byggare Bob, Professor Baltazar, Spöket Laban, Stora Maskiner, Bondgården, Nicke Nyfiken och Mamma Mu t ex.

@Charlotte1975
Backyardigans har gått hårt på netflix. Små söta kompisar som leker rollekar och sjunger (falskt som tusan dock). De är snälla, lugna och färgglada.
Clifford den stora röda hunden - en familj som har en hund stor som ett hus. Också snälla.
Nån Kalle som bor i sysselstad - kommer inte ihåg vad den heter. Kompisar som löser mysterier. Den är snäll och lite pedagogisk.
Ducktales - farbror Joakim och knattarna från 90-talet. Sonen började titta på det när han var 4 och just nu är den mest poppis.

Det är nog de jag kommer ihåg.

Jag är netflix polis. Sonen behöver alltid fråga innan han börjar titta på något jag inte checkat av. Just nu är han grinig för att han inte får se något "våldsamt och snabbt" (hans eget uttryck). Typ legomovie, Batman, Spider-Man, Pokémon osv.

Jag har även styrt honom ifrån:
Barbie (de är sjukt elaka mot varandra).
Något stallgäng (bortskämda snorungar som kör vidrig stalltjejsstil)
Lilla prinsessan (bortskämd skitunge)

Jopp, eum polis var det ja :D

Mvh Miks

När mina barn var små så hade den ena Lucky Luke som sin stora favorit, sen blev det Pippi. Den yngre älskade Emil och Byggare Bob. Fast det alternativ som fanns då förutom tv var vhs och DVD så jag kunde nog varenda replik i Emil filmerna, pippi finns det lite större utbud på men nog hade även den stora sina favorit avsnitt som hon såg om och om igen som jag kunde... :D

Jag älskar Saltkråkan men det gillade ingen av mina barn att titta på, så de har jag fått titta på själv... ;)

Min sons favoriter just nu är Stadens Hjältar, Traktor Tom och Farfar i fickan. Väldigt snälla och trevliga program.

Min dotter (drygt tre år) tittar på få barnprogram. Pippi (givetvis den riktiga!), Emil och Lejonkungen är populärt. I övrigt tittar hon på Mamma Mia (sjunger nästan alla låtar), Sunes sommar, Jönssonligan och sport.

Min dotter knappt 2 år (22mån) fullkomligen älskar Katja Katt på barnkanalen (det går inte så fort och är enkla storys), nu är hon iofs ganska besatt av katter i största allmänhet. Hon gillar även Draktränaren serierna (det är dock tydligt att det går för fort för att hon ska hänga med vad som händer hela tiden, fast hon gillar drakar ändå).

Min dotter som är 4 år har en egen profil på Netflix och har alltid valt själv unders Kids menyn. ( vi har någon spärr, så hon kommer inte åt allt) Hon har hållet sig till Dora, Diego och My little ponny. I dag satt hon på Little PET shop, och jag kände på en gång att detta program är inte ok. Språket de använde är inget jag vill att hon ska höra, så jag sa att de är för större barn. Så nu till frågan, vilka serier program tycker ni är ok för olika åldersgrupper?
Stadens hjältar tycker jag är bra, lämpligt språk, inget våld och bra budskap. (Typ släng inte skräp i naturen osv) fast det är mer filmer än serier kanske.

Supertrion tycker mina barn om också
Gissa hur mycket jag tycker om dig gillar de också
Katten i hatten
Pelle kanin

Min lille kille på 3,5 tittar mycket på krambjörnarna och ollie på netflix. Han har än så länge inte letat vidare själv så mycket utan man måste nästan presentera det nya programmet för honom annars vill han titta på det han känner till. Han har kollat lite på Kalle anka, men har inte riktigt fastnat i det. Sen gillar han bilar och flygplansfilmerna.
Pippi fastnade han hårt i när han var runt ett år, men det var länge sen han kollade det nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka