Ser ut som han blivit skjuten i rumpan??

YorkWann

Trådstartare
Det är ett "hål" precis brevid baken på honom, genom huden (Man ser muskeln) Helt runt och "fina" kanter :crazy:
Vad sjuttsingen kan han ha gjort??

Sv: Ser ut som han blivit skjuten i rumpan??

hade han vart skjuten hade han inte levt :)

När vår häst hade fått ett skärsår över musklien hade hela musklen skprukit och då var det ett hål hur långt in som helst.

Nä, alltså det förstår jag med. Därför jag skrev "serut" som han blivit skjuten, just pga av "hålet"

Min katt har haft likadana "hål", först varar det, men när det är slut på var så är det bara ett "tomt" hål.. skitskumt. Men det läkte av sig själv. Vet inte vad han hade gjort?

Självklart inte. men stackarn är inne på sista livet nu :D :P

Låter skumt att en katt fått kulor och överlevt dock. Är det verkligen sant? om inte kulorna dödade borde den iaf förblödigt.

Min katt hade ett likadant hål mitt på ryggen för nåt år sen. Det var varigt och illaluktande. Jag drog bort löst hår och tvättade med tvål o vatten. Såret blev rätt snabbt bra men det var mitt på ryggraden så det kändes rätt äckligt (för mej alltså).

Dethär hände i samma veva som grannens ungar fått en plastkulepistol så jag har ju mina misstankar om vad som hänt, speciellt som såret var exakt lika stort som en plaskula...

Låter skumt att en katt fått kulor och överlevt dock. Är det verkligen sant? om inte kulorna dödade borde den iaf förblödigt.
Vet du någonting om vapen och skottskador?;) Det är inte riktigt som på film alla gånger. Visst, har du stora kulor som är gjorda för att döda gör dom stor skada men luftgevärskulor är skitsmå, gör små ingångshål och sliter inte sönder så mycket eftersom dom inte har så hög hastighet. Luftgevärskulor kan man peppra djuren rätt fulla med utan att dom dör (om det inte tar illa vill säga), om man nu tycker det är kul.

Njae har ingen erfarenhat av att döda djur. Men sköt luftgevär/psitol för i tiden så vet ju hur stora kulerna är. Och sju såna i en katt låter för mej omöjligt

kollade på nån sida om jag grejer (haha vad amatör det lät :p)
4.5 mm var dem kulorna..sen ggr 7 lixom..och katten är ju ändå inte så pass stor att alla kulor kan missat de farliga delarna heller väl?

(menar inte att du ljuger, e bara förvirrad :p)

Jag tänkte också på att katten kanske blivit skjuten med luftgevär. Har fått för mig att det är relativt vanligt att just katter, som går ute och är tama, blir skjutna av uttråkade människor. Ursch!

Luftgevärsskott måste man inte alls dö utav - om det som sagt inte träffar väldigt fel. Då kan ju människor också dö. Soft-Air gun är väl också ett vapen som kan ge skada hos katten utan att den dör.

Man blir så arg när man inser hur elaka människor det finns som skjuter djur :(

Tror också att den blivit skjuten. Dock kan han ha blivit skjuten på långt håll (så kulan tappat fart och därmed inte slagit in lika djupt), eller med tex en soft air gun eller något liknande.

Det hade vår katt också, och svansen bara hängde rakt ner :crazy:. Veterinären trodde hon varit i slagsmål och rengjorde och gav henne antibiotika. Efter några dagar såg det mycket bättre ut och svansen var glad och rakt upp igen :).

Jag skulle tro att katten har en böld som spruckit.

det har min ena katt haft på lite olika ställen.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 351
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 570
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama