Ser ni skillnaden....

CosmicQueen

Trådstartare
Nu i dagarna blev Emil 2 månader gammal & idag har vi varit på BVC och vägt/mätt honom. Som han växer, denna kille som var så liten & tnaig då han föddes. Nu är han riktigt rund & go. :love:

Titta här...Nyfödd: 2780 gr & 49 cm lång.

phpdbvdl0.jpg


Nu, 2 månader: 5115 gr & 58 cm lång.

phpmuonfa.jpg


Sista bilden är suddig, min kamera håller på att lägga av tror jag. :( Men han har iaf på 2 månader ökat 2335 gr & växt 9 cm. När jag kollar på bilderna från att han var nyfödd så kommer jag knappt ens ihåg att han varit så liten & det är ju bara 2 månder sedan. :D

Osså en bild då han provar matstolen som han fått av förtidig julklapp av mormor. En ovanlig syn med napp i munnen, han är inte så mkt för napp denna kille, inte att suga på tummen eller sådannt heller.

phpzwura4.jpg
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Oj vad han har växt! :love:

Arvid har gått upp drygt ett kilo, och är 61 lång. Tänk om han skulle gått upp nästan hela sin födelsevikt, som Emil gjort, då skulle han väga nästan 10 kilo nu! :eek:
 
Sv: Ser ni skillnaden....

:rofl: Ja, 10 kg för en 2 månaders, det hade varit något det. :D

Emil var ju så liten (& ändå var han ju inte extremt liten) då han föddes. Men man märker vad snabbt dom tar igen den vikten. Gissar att det kommer att stanna av snart?

Vet inte vad som är normalt att väga för en 2 månders? Men det kanske beror mkt på hur stora/små dom var när dom föddes?
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Plutten då!
Saga har också blivit vägd och mätt idag.
Hon har gått upp från 4480 till 6250 och växt från 54 till 59.5.. Hon är 6½ vecka :D

Tiden går snabbt, snart är hon 14 år och lyssnar på death metal. Har stripigt hår och svarta kläder.. :cry: ;)
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Så stor din Emil har blivit!

Min Emil vägde 2520 gram och var 47cm lång när han föddes. Två månader senare vägde han 5500 gram och var 55.2 cm.

Nu är han ingen bebbe längre :( vid 1årskontrollen vägde han 10 040 gram och var 75 cm lång. Nu har det gått snart 3 månader sen dess och han har växt ännu mer.... Var är min bebis?!?!?!?
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Tänkte väl, det var ju inte bara Arvid som var en tungviktare! :D

(Dom borde för övrigt gifta sig, och få ännu tyngre barn!:idea:)
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Vet inte vad som är normalt att väga för en 2 månders? Men det kanske beror mkt på hur stora/små dom var när dom föddes?

Min William vägde 5200g och var 58 cm lång när han var 2 mån. Då var han exakt mitt på "medelkurvan". Så det verkar som Emil är ifatt! :)
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Ja, herregud, tiden går alldeles för fooort. Snart sitter min lilla Emil och kör timmerbil. Det ger jag mig sjutton på då både hans pappa, farfar och farfarsfar kör eller har kört. ;)
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Tänkte väl, det var ju inte bara Arvid som var en tungviktare! :D

(Dom borde för övrigt gifta sig, och få ännu tyngre barn!:idea:)

Min syster kallar henne Biffen.. :rofl:

Haha! Ja, oj vad världen kommer se ut snart då, massa jättebebisar.
F.ö har jag en kompis som är beräknad till den 23 december. Hennes sambo satt och klurade lite på framtiden för ett tag sedan, varpå han utbrister.

"Det är väldigt opassande om Saga och "Tedflajsa" (smeknamn på bebisen i magen) skaffar barn. Då MÅSTE vi ju fira jul med Anna och Tintin".

Hans tjej såg ut såhär :eek: och utbrast "Det är ju fan 30 år kvar innan ungarna skall ha barn"

Han är en planerare den där.. :rofl::rofl::rofl:
Och hon vill i alla fall fira alla jular med oss.. ;)
 
Sv: Ser ni skillnaden....

Ojoj!

Här är vår tös.
Hon vägde 2245 när hon kom och nu sju veckor senare väger hon 3030! Det går sakta frammåt men hon var ju fem veckor tidig!

2102896599_1f94368e59.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp