senskyddspaddar?

A

arabälskaren

Är senskyddspaddar ett bra köp? Är det värt sitt pris?
Jag vill helst ha det bästa och skönaste till min häst, men blir det inte snabbt smutsigt? och hur tvättar man?

Tacksam för svar

// Simonelovers

Om du menar såna lösa i fårskinn man kan köpa att ha under skydd, så köpte jag såna mest för att "testa". En del säger att dom är jättebra o smidiga, en del att de åker av hela tiden.
Jag tkr nog att dom till senskydden sitter ganska bra, men att de som ska va till låga bakskydd åker av. Har inte använt mina mycket men det är vad jag märkt. Kan ju va lite trist att tappa dem i skogen ex utan att man märker det!

Sen är de ju såklart lätta att hålla rena, det är ju bara att tvätta dem (helst med fårskinnstvättmedel).

Har oxå skydd m fast fårskinnsludd. De sitter ju fast, så ingen risk att de åker av. Men visst är de svårare att hålla rent o kräver lite mer "vård". Funkar bra ändå, blir som nya efter tvätt. Dock inget att ha vid lerväder.

och.... om hästen får skav av sina skydd, tkr jag det är bättre att köpa ett par skydd som den INTE får skav av. Det finns många sådana skydd idag.
Att ha ludd i skydden tror jag kvittar för hästen, det är nog mer utseendet i så fall som spelar roll.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 135
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
783
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kalla hamburgare
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII