Senskydden ramlar av!

Estivuz

Trådstartare
Har Eskadrons flexisoft senskydd på pållen när jag hoppar, även i terråängen eftersom jag inte har några fälttävlansskydd.
Problemet är att de ofta trillar av när vi har ridit genom vattnet och de blivit blöta. Hur sjuttsingen får man dem att sitta fast?

Sv: Senskydden ramlar av!

Tejpa! Kardborre är ingen hit den måste du tejpa runt för att skydden ska sitta kvar i sådana förhållanden som du beskriver...

Ta några varm en någon slags tejp, typ markerings-, el-, eller silvertejp. det funkar jättebra!

jag kör på silvertejp :) Tejpa inte bootsen bara, mycket större risk att tejpen lossnar där, och inte så kul att ha en fladdrande tejpbit mellan hästens ben :p

Är det inte dom skydden som har en tryckknapp som säkerhet oxå?
Om dom trillar av så har du inte stängt dom ordentligt känner nämligen folk som tävlar fälttävlan med dom och dom sitter kvar :)
Men annars är väl karborrarna utslitna o då skulle jag tejpa så skydden sitter!

ja har ett par Eskadron "dressyrskydd" på träning. Och ett par T-ari på tävling bägge e super

Vadå vet inte? Du ser väl om de är knäppta eller inte när de ligger på backen? Skulle iaf tippa på att resåren töjer sig o de glidern ner/av eller lossnar när de glidit ned. FARLIGT och mkt obekvämt för hästen oavsett. Köp nya skydd utan resår eller med resår avpassad att användas vid vatten/terrängridning.

det är inte jag som plockat upp dom från backen.. har liksom inte tänkt på det. som sagt jag tror det är resåren.

jag har de "nya" eskadron skydden, sitter super men tejpar över för säkerhetsskull.

Det är väl nästan självskrivet att skydden trillar av om det bara är kardborre och man rider FT! :angel: Tejpa eller köp ett par Flexisoft Cross Country, har dom på mina pollar å tycker att de är hur bra som helst! :)

Har fått köpa ett par begagnade NEW av en tjej istallet :D
Så nu behöver jag inte oroa mig längre! :banana:

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka