Problematisk

Trådstartare
Hästen behöver nya senskydd, men jag blir tokig av alla alternativ som finns. Vilka tycker ni är prisvärda, hållbara, välventilerade, bra passform (på en "normal" storhäst), och dessutom helst snygga?
Väldigt många har ju Veredus, är de verkligen så bra att de är värda sina tusenlappar eller finns det billigare som är lika bra? Hur är t.ex. Zandona, LeMieux med flera?

Jag tycker att Veredus carbon gel skydd är toppen. Jag köpte mina begagnade för att jag aldrig tycker att sån utrustning är värd tusenlappar. Men skydden är absolut bra! Tycker de formade sig bra runt benet, har haft billigare skydd som trots daglig användning aldrig riktigt formade sig.

Hästen behöver nya senskydd, men jag blir tokig av alla alternativ som finns. Vilka tycker ni är prisvärda, hållbara, välventilerade, bra passform (på en "normal" storhäst), och dessutom helst snygga?
Väldigt många har ju Veredus, är de verkligen så bra att de är värda sina tusenlappar eller finns det billigare som är lika bra? Hur är t.ex. Zandona, LeMieux med flera?

Gillar ej skydd med smala band. Tycker Zandona har kass kvalitet. Gillar eskadron air easy. Lätta, håller forever, breda band, finns i olika färger, bra pris.

Zandona är bra, Veredus bättre. Jag har köpt mina begagnade i mycket bra skick till en bråkdel av nypriset.
Mitt äldre par veredus är nog 10 år minst och fortfarande användbara.

Gillar ej skydd med smala band. Tycker Zandona har kass kvalitet. Gillar eskadron air easy. Lätta, håller forever, breda band, finns i olika färger, bra pris.

Jag gillar också eskadron, kanske får bli ett par nya såna :up: Men jag tycker inte de har så värst breda band... Eller är de bredare än t.ex. Zandona?
Om du pratar om dem med snabbknäppning?

Jag har en del olika senskydd som jag växlar mellan hoppträning och vardaglig ridning/ute. Jag har några från cartago och nått par från HG som jag oftast använder ute eller till vardags. Jag också ett par begagnade veredus i fint skick som sitter bra.

Jag har en del olika senskydd som jag växlar mellan hoppträning och vardaglig ridning/ute. Jag har några från cartago och nått par från HG som jag oftast använder ute eller till vardags. Jag också ett par begagnade veredus i fint skick som sitter bra.

Har de från Catago och HG mycket ventilationshål? De jag sett har nog varit helt täta vad jag kan minnas.

Nej, det är en av anledningarna till varför jag helst använder dem ute men har hoppat och så med dem lite och tycker att det har funkat rätt så bra.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 040
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar