T
tello
Min nya 5-åriga häst har fått en senskada på hö bak troligtvis pga att han slet av sig en sko. I 5 veckor fick han gå i en 10X10 m hage och allt läkte jättefint enl. vet. Sedan gjorde vi hagen lite större ca 10X20 i och allt gick bra i en vecka tills igår. När jag kom ut till honom sprang han fram och tillbaka och var helt genomsvettig. Troligvis blivit rädd för något...och senare sprang han igenom staketet. Då tog jag in honom och benet var svullet igen...
Idag testade jag att släppa honom i en större hage pga att han ändå bara springer fram och tillbaka i den lilla hagen, tänkte att detta skulle lugna honom men icke... han blev så glad att han hoppade och bockade och galopperade och halkade och you name it....nu ikväll är benet jättesvullet men det känns inte sådär svampigt som det gjorde i början av skadan...
Har den nu gått upp igen, skadan?
Vad gör man då, är jag tillbaka på ruta ett igen?
Kommer han att bli bra?
Vad säger ni kloka människor?
Idag testade jag att släppa honom i en större hage pga att han ändå bara springer fram och tillbaka i den lilla hagen, tänkte att detta skulle lugna honom men icke... han blev så glad att han hoppade och bockade och galopperade och halkade och you name it....nu ikväll är benet jättesvullet men det känns inte sådär svampigt som det gjorde i början av skadan...
Har den nu gått upp igen, skadan?
Vad gör man då, är jag tillbaka på ruta ett igen?
Kommer han att bli bra?
Vad säger ni kloka människor?