Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får dock betona, det är INTE en artikel utan en insändare. Insändare har man för att låta folk komma till tals och eftersom något namn inte är nämnt så kan man inte begära att ALLA skall göra kopplingen om att någon är lättidentifierad.Bara för att en person fått sina ord tryckta i en tidning, betyder det per automatik inte att de är sanna. Jag ifrågasätter också Islandshästens seriositet när man väljer att publicera en så vinklad berättelse där man så tydligt kan förstå vem motparten är (som dessutom inte ens får chansen att besvara artikeln).
Det handlar inte om att "ångra sig" och få hästen återköpt. Så kan man inte göra med andra varor heller, men med felaktiga varor som inte håller vad säljaren lovar.
Den enda gången man har ångervecka är när någon söker upp dig för att sälja något.
Fast provrider innan gör man ju, när den kommit till Sverige.
Det var det som köparen i detta fall hade gjort, men tydligen bara inte tillräckligt många gånger.
OA som kanske halkade lite från ämnet
Tack för att du förstår att jag menar sakfrågorna, alltså inte om denna förmedlare personligt eller om den affär som beskrivs. Det är inget jag på något sätt avser att vi ska diskutera även om några av misstag tror det!
Vad varan lovar kan man inte enbart ta säljarens ord på, detta är även köparens plikt att undersöka något som väger oerhört tungt i dessa sammanhang. Säljaren kan omöjligt veta köparens kapacitet samt förutsättningar för olika hästar, men de flesta brukar nog förska ta reda på det innan om möjligt och avråda eller råda inför köpet.
Förmedlaren har inte en lätt uppgift, dessutom ofta dålig ersättning, och det kan vara lätt att det blir tokigt åt båda håll! Det är därför jag vill att diskussionen tas upp!
Personligen tycker jag att reglerna är solklara, däremot har jag förstått att alla inte kan/vill förstå eller ta reda på det. Det är värre, för hur kommer man åt det???
(Grr, jag tänker inte berätta vad jag säljer )
Toalett och hushållspapper kanske.