Senast tagna bilden IX

Jag blir knäpp på att det är så halt ute och så hård snö! :banghead: På tisdag ska det visst bli plusgrader igen. Hoppas att snön blir så mjuk då att jag kan släppa hundarna lite ordentligt. (idag fick de skutta var och en för sig i en skogsdunge, vilket gjorde att de mest tog några galoppsprång i en liten cirkel runt mig)
15623924_230338127420745_4244802271256248320_n.jpg

(Inte ens jag sjunker igenom den här snön)

15877264_393540637652144_8345834004087308288_n.jpg
Här är barmark på vägarna, men stenhård is på stigarna i elljusspåret och i skogen. Inte en nästintill nya IceBug gör att det går att gå behagligt och avslappnat, för man slirar ändå:rage:

Fysjutton.. Här fungerade det bra med icebugs, fast på ett ställe halkade jag till (och blev förvånad :p ). Det ska visst bli plusgrader på tisdag. Hoppas på att det ska gå att ta ordentliga promenader då.. fast det kanske bara blir ännu halare.

Långtur i skogen med Skalman idag och härligt väder med några minusgrader och sol. Mindre is än väntat i skogen, för elljusspåret går de inte att gå i ens med broddar.

Som vanligt letar Skalman upp alla nerfallna träd, stubbar, stockar, bergsknallar osv för att tigga godis - jag är duktig matte :D Lite jobbigt idag bara, för det var is på trädet så han gled ner flera gånger:D

Just nu är han sååå mycket tonåring - i både temperament och utseende. Omväxlande u humöret och en kropp som är så tanig och gänglig. Det är svårt att tro att han var den fetaste valpen i kullen - just nu har han bröst och bringa som en frukostflinga :love:

Alltså. Salukis är verkligen som bäst när de blir ca 5 år gamla. Bäst och vackrast.
16124076_1877548299155280_4181062744675450880_n.jpg

Ju mer jag tittar på henne, desto mer förstår jag varför hon är en så extremt bra jakthund. Hon är liten(!) och nätt, rejält breda lår, inga överdrivna vinklar, bra rygg, bra mellanhänder, bra tassar.. och ja, så har hon ju riktigt bra syn och helt rätt mentalitet för att vara bra jakthund också ;) Hon fascinerar mig något oerhört. (Men jag tycker fortfarande att hon ser lite.. märklig ut. Det har jag alltid tyckt. Jag har dock lärt mig älska det just pga funktionen)

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
224
· Visningar
11 236
Senast: Trott
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 926
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
832
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka