Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Snickrat några agilityhinder till min vovve, vi ska träna lite hemma på hobbynivå tänkte jag. Hann testa dom lite också, roligt sa Malte, han älskar framförallt att hoppa.
Kul!
Men hindren ser onödigt höga ut.
Hur hög är din hund? M ska hoppa 35-45 cm höga hinder, L hoppar 55-65 cm höga hinder.
Du vill inte att din hund ska hoppa för höga hinder i onödan, och särskilt inte i början.
Jag gick efter reglerna och då skulle dom vara 65 cm för hans höjd. Han är ca 52 cm. Han är dock van att hoppa sedan tidigare även om vi inte haft så fina hinder, dessa hoppar han från stillastående hur lätt som helst, han är som en gummiboll.
Kanske ska tillägga att detta inte var ngn seriös träning, bara lite lek. Tanken är ju att jag ska träna "seriöst" i fortsättning och då blir det på första hålet, och inriktat på hjärngympa och teknik, inte höjdhopp även om han själv helst vill det om han får välja.
"Vaddå, nej jag har inte knyckt ditt täcke, knölat ihop det till en hög i soffan och lagt mig på det fast jag egentligen inte får. Jag syns ju liksom inte!"
Juridik & Ekonomi Ja alltså, de låga nivåerna vi pratar om nu är ju jättelugnt. Jag är mer orolig om det blir kaos i världen och räntorna går upp till typ...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.