seminering efter ovulation

B

Buffe

Om stoet har hunnit ovoulera innan man har seminerat kan hon bli dräktig ändå? Hur lång tid har man på sig i så fall. Stoet i fråga hade ett 4+ ägg i går em och var superbrunstig vilket hon bara är strax före ägglossning. Sambon fick sätta sig i bilen tidigt i morse för att hämta sperma. Vi möts på seminstationen och hon kommer bli seminerad vid lunch tid,är det försent?:crazy:

Sv: seminering efter ovulation

När de kollar med UL efteråt så kan de se ungefär när ägget har gått, om det inte rent av finns kvar. Det kan ju bli perfekt timeing. Lycka till!

Har en kompis som fick sitt sto semienrat efter ovulation, och hon blev dräktig.
Lycka till!

Får man lov att ge tips om trådar??
Iså fall får du gärna komma in o prata med oss på "betäckningar 2009"(under avelsgnägg) o prata om ditt sto och vem hon ska semineras med osv... Vi är en hel del där.

Om man inte får lov att rekomendera trådar får ni gärna radera den biten av medelandet

4-6 timmar funkar. Blir det mer så ökar risken för tidig resorbering, även om de blir dräktiga först.

kl

Mitt sto (3år) inseminerades efter ägglossning och vet. sa att hon förmodligen släppt det under natten.
Hon inseminerades en gång, med en dos och tog sig och hade vid 13 dygn en stor, tight och fin fosterblåsa. Detta var den 17e juni och hästen är i allra högsta grad fortfarande dräktig.

Tack för alla svar.Hon kändes inte hundraprocentigt öppen igår vid seminationen, men eftersom hon är ett maiden sto kan det tydligen kännas så enligt seminatören. Nu är det bara att hålla tummarna.

Min är också seminerad efter ovulation i år, hade en 4a när det betälldes på torsdagen och det hade släppt på fredag tidig eftermiddag när hon seminerades.
Så min är tydligen snabb på att släppa. Hon har tagit sig mycket enkelt innan så jag hoppas på det även denna gången. Dock kändes inte livmodern helt brunstig enligt vetten.

Vi får väl återkomma till tråden och uppdatera när vi dräktighets kollat!

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 786
Senast: _Taggis_
·
Trav Jag har länge siktat på att betäcka mitt sto 2012. Har (som de flesta andra av oss travnördar) lusläst hingstkatalogen hela våren för...
Svar
11
· Visningar
2 151
Senast: Nafayette
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka