Semin kavalitet/dräktighets %

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare emiliem
  • Startdatum Startdatum
E

emiliem

Hej
Jag har för mig att jag har sett en lista på hingstarnas dräktighets % på asvh, men nu kan ja inte hitta det..
Vet någon vart jag kan leta? undrar speciellt för Bocelli..

Sv: Semin kavalitet/dräktighets %

Är det detta du letar efter? Betäckningssäsongen 06/07 (årets siffror är det väl för tidigt för ännu). Jag vet inte hur man får siffrorna att hamna "rätt" i inlägget, så det blir lite rörigt...

Bocelli 1044
Totalt 66

Sätt Antal Tot föl %
AI 46 27 59%
TAI 20 11 55%

Egentligen ska man väl inte titta på antalet födda föl utan hur många ston som blivit dräktiga. Att de sen kastar eller dör själva är ju inte hingstens fel.

Det håller jag med om - men kan man hitta siffror på det någonstans? :confused:

Man kanske kan räkna om siffrorna i asvh:s dokument - där framgår ju hur många som kastat, gått gall etc

mhm.. så de va ju inte så bra % då... skall ha de till en första gångare så då kanske de e bättre att välja nått med högre procent eftersom jag redan är sent ute..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Nikan
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 713
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 950
Utrustning Hej! Är det någon som vet vart man kan få tag i en sån här vojlock med fluff runt? Har letat runt massor men hittar varken begagnat...
Svar
3
· Visningar
785
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka