Semestertips

Pancakes

Trådstartare
Jag och pojkvännen tänkte åka på semester i sommar, men tyvärr ha vi inte en hel vecka till övers utan ska åka typ måndag - torsdag. Ingen av oss är särskilt berest egentligen, men jag ha varit i Paris bland annat. Eftersom det inte är så många dagar vill vi inte spendera för lång tid på att resa och med tanke på att vi inte åkt så mycket någon av oss bör det vara relativt lätt att resa till och från samt vara där.

London, Dublin och Paris är inte aktuellt.

Vad är ni intresserade av? Stad, natur, strand, shopping etc? Utomlands eller sverige?
Själv älskar jag ju Skottland.:love:

Vi tänkte försöka åka utomlands. Jag tror nog att stad och lite lagom med sevärdheter kan passa oss (vår första semester :love: ) kanske närhet till nån strand men åtminstone jag tröttnar ganska fort på att bara gassa i solen.

Barcelona har ju både strand , sevärdigheter och så bra läge att ni inte behöver lägga mycket restid. Jag blev dock lite trött på stadens alla bedragare.

Nice och Barcelona är stora städer med badmöjligheter. Dessutom bra förbindelser med Sverige. Om inte badmöjligheter är avgörande: Berlin! Det går fort att komma dit, det finns massor att se och det är ganska billigt.

Jag och pojkvännen tänkte åka på semester i sommar, men tyvärr ha vi inte en hel vecka till övers utan ska åka typ måndag - torsdag. Ingen av oss är särskilt berest egentligen, men jag ha varit i Paris bland annat. Eftersom det inte är så många dagar vill vi inte spendera för lång tid på att resa och med tanke på att vi inte åkt så mycket någon av oss bör det vara relativt lätt att resa till och från samt vara där.

London, Dublin och Paris är inte aktuellt.

Berlin, underbart system att åka kollektivt och en massa saker att se plus fejkade sandstränder inne i stan

Båt till Tallinn. Ta med bilen och ta en liten sväng runt i landet. Otepää!! Världens vackraste lilla ort inbäddad i ängar, åkrar, sjöar och björkar. Fina hotell också med anledning av viss vintersport. ;-) Lägg till någon kuststad för lite bad.

Berlin har jag också varit inne på. Vad bör man inte missa när man är där?

Pojkvännen pratar lite Prag. Jag har varit där några dagar för mer än tio år sen men vill minnas att det var lite rörigt och många var dåliga på engelska, men mitt minne kanske lurar mig?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 685
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 369
Senast: Dopy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar