Semesterersättning när man är föräldraledig?

Ryver

Trådstartare
Har fått reda på att jag har rätt att få min semesterersättning när jag är föräldraledig. Hade jag ingen aning om....! Ni som fått det, när har ni fått den utbetald då. Undertiden av ledigheten eller när ni kommer tillbaka till arbetet?
 
Sv: Semesterersättning när man är föräldraledig?

Menar du semesterersättning från ens jobb när man är föräldraledig?

Är jag föräldraledig i 12 månader så får jag 6 månaders semesterersättning från mitt jobb.

Antingen tar jag ut den som semester, eller så betalas den ut när nästa semesterperiod börjar.

Jag kommer ta ut min semester, för att jag och sambon ska kunna vara hemma tillsammans länge. Så först tar han ut sin semster och jag föräldraledigt och sen tar han föräldraledigt och jag semester :D


Sen beroende på vad du har för avtal får du föräldralön också :) Jag som fick barn i oktober fick min föräldralön nu i december på 5.720:- :bump:
 
Sv: Semesterersättning när man är föräldraledig?

Okej, så du fick bara för halva tiden... Jag får nog ta och kolla upp med arbetsgivaren hur det ligger till. Det är ju fina "extrapengar" som jag inte alls räknat med :d
 
Sv: Semesterersättning när man är föräldraledig?

Är jag föräldraledig från 1/4 -07 till 31/3 -08 (eller när nu semesterperioden bryter) betalar mitt jobb 2008 ut en semesteresättning som är räknad på min månadslön * 6.

Hade jag istället jobbat ett helt år så räknas det ju på det jag tjänar mellan den 1/4 -07 till 31/3 -08.
 
Sv: Semesterersättning när man är föräldraledig?

Okej, så du fick bara för halva tiden... Jag får nog ta och kolla upp med arbetsgivaren hur det ligger till. Det är ju fina "extrapengar" som jag inte alls räknat med :d

Det tycker jag också, inte helt fel å få semestersättning när man inte jobbar :D Jag tror det blir typ 2½-3 veckor betald semester.

Vilket betyder att jag kan ta ut semester i 3 veckor medans sambon är pappaledig och sen på det kan han ta ut sina 5 veckor! Det är ju hela sommaren tillsammans hela familjen om man vill göra så.
 
Sv: Semesterersättning när man är föräldraledig?

När vi var på info från FK om föräldrapenning så sa de just att denna genererar semesterdagar. Som jag fattade var det antalet dagar man tar ut som ger semesterberättigade dagar, men det var 2005 och jag kan minnas helt tokigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
13 153
Senast: Imogen
·
Skola & Jobb Det finns ju vissa rättigheter som barnen har via sina föräldrar. Föräldraledighet t.ex. som kan tas ut när barnen behöver sina...
44 45 46
Svar
912
· Visningar
31 433
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 670
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Är det okej för en arbetsgivare att säga upp en tillsvidareanställning och istället erbjuda timanställning under pågående...
Svar
5
· Visningar
1 061

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp