semester o hund -. var?

ako

Trådstartare
Hej!

Någon som vet något bra ställe man i sista sekund kan vända sig till om man vill ta med sin vovve på semestern? Södra sverige, Öland o Gotland, men är ganska flexibel. Ska finnas vatten att plaska i o shyssta restauranger:d . Hemskt gärna hotell/ B and B, men stuga kan funka det med. Det gäller v 31.


Alt, hur tycker ni det funkar med hundpensionat?

Detta då vi har insett att vår hund inte funkar i hop med hus o djurvaktens vovve.

Tack, tack.
 
Sv: semester o hund -. var?

:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Kanon bra tråd..
De som vet bra ställen att semestra med hund får gärna explodera av svar för vi ska nog ut och campa med hunden i sommar och det är ju kanon om man får lite tips..

Stranden i Malmö har en hundstrand som är kanon.. Stor och fin men många roliga hundar. En jätte stor gräsmatta och en liten agility bana. :bump:
 
Sv: semester o hund -. var?

Sök på svenska turistföreningen, där finns massa fina vandrarhem där man får ha hund. Dessutom semestertips!

//E
 
Sv: semester o hund -. var?

(KL) TACK båda två för svaren, o kul att det var en tråd som verkade uppskattas av flera :) .

Ska genast leta vandrarhem o ev Scandics...
 
Sv: semester o hund -. var?

Men för oss som ska campa då??
Var är kanonställen???
Var får man ha med hunden??
 
Sv: semester o hund -. var?

Finns väl ingen camping som har hundförbud?
Vi har just tillbringat en vecka i campingstuga i Kumla (nej det är inte något spännade ställe) och hunden var välkommen - där var ständigt 5-6 hundar som bodde i husvagnar, tält och stugor.
 
Sv: semester o hund -. var?

Jag menade mer oxå var man kan ta med hunden och bada.. Det är där jag tycker är intressant att campa med hunden.. Campingställe eller ute i naturen spelar inte så stor roll.. Gärna i Skåne områden..
 
Sv: semester o hund -. var?

ako skrev:
Hej!

Någon som vet något bra ställe man i sista sekund kan vända sig till om man vill ta med sin vovve på semestern? Södra sverige, Öland o Gotland, men är ganska flexibel. Ska finnas vatten att plaska i o shyssta restauranger:d . Hemskt gärna hotell/ B and B, men stuga kan funka det med. Det gäller v 31.


Alt, hur tycker ni det funkar med hundpensionat?

Detta då vi har insett att vår hund inte funkar i hop med hus o djurvaktens vovve.



Min faster har två stora villor som hon hyr ut på sommrarna och där får du så klart ha hund med dig ;) Båda husen ligger på södra gotland, finns tillgång till vatten och ena huset är faktiskt ledigt v 31!! Finns en jättefin pizzera bara 3 km därifrån och annat roligt, det ligger 3 km från hemse, om du vet va de ligger..?
Hennes nummer är: 0704671899
Hon heter Maria.
Dessutom finns det staket och hundlina på den tomten så du kan ha hunden lös om du vill.
 
Sv: semester o hund -. var?

Luff skrev:
Finns väl ingen camping som har hundförbud?
Vi har just tillbringat en vecka i campingstuga i Kumla (nej det är inte något spännade ställe) och hunden var välkommen - där var ständigt 5-6 hundar som bodde i husvagnar, tält och stugor.

På västkusten vet jag en hel del campingar som inte tar hundar :( Så det är inte helt självklart tyvärr..
 
Sv: semester o hund -. var?

TUSEN TACK!! :banana: :bump: :banana: Det bär av till Gotland och din mosters hus vecka 31 :) . Hon tipsade mig dessutom om russinfångningen o premieringen på Lojsta- något jag VERKLIGEN ser fram emot.

Tack, tack!!!
 
Sv: semester o hund -. var?

Hittade av en slump att det finns en sight som heter hundsemester.se
tydligen massor av tips om hundvänliga semesterorter, bad osv.

Mitt bästa tips är annars Surö bokskog vid Vänern, norr om Mariestad - hunden ska hållas kopplad genom skogen men sen finns det oftast en klippa ledig för bad o fika.
Bra rastställe om man åker Inlandsvägen - lätt att missa skylten dock så ha ögonen öppna strax före Sjötorp.
 
Sv: semester o hund -. var?

ako skrev:
TUSEN TACK!! :banana: :bump: :banana: Det bär av till Gotland och din mosters hus vecka 31 :) . Hon tipsade mig dessutom om russinfångningen o premieringen på Lojsta- något jag VERKLIGEN ser fram emot.

Tack, tack!!!


Men gu va skoj asså ;) Jag skall ju hjälpa henne på premieringen av russen den 31:e, hon har ju några ettåringar och andra som skall premieras, men gu va kul att man kunde vara till hjälp ;) Hoppas du kommer trivas här på ön på semestern* Jo du kan ju som alla andra komma å hjälpa till och fånga in russen på lojsta hed, jag hade tänkt att hjälpa till, kanske ses..? vem vet?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej igen! För en vecka sedan fick vi ju hem vår första hund, en fyraårig Springerhane som behövde ett nytt hem p g a skiljsmässa. Han...
Svar
6
· Visningar
1 019
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp