Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag använder halvstryp till min då jag tycker det är smidigt att ta av och på. Hon tillåts aldrig dra i kopplet så egentligen spelar det ingen roll om hon har sele eller halsband ...
Jag har kört med sele vid inkallning med lina, eller när jag använder lina i skogen nu under "koppeltvånget". och om jag har hundarna fastbundna i löplina.
Annars är det helstryp på den stora och sele på den lilla.
Min tjej har helvstryp hemma och på klubben/träning, även om hon alltid går lös. Hon tillåts aldrig att dra i kopplet om vi har det på. Förstår inte vitsen med det..
Jag gillar inte sele så där värst, känns som om hunden flaxar iväg
Det är troligen en vanesak.
Min hunds kroppsbyggnad gör att det är svårt att hitta en som passar, så vi kör på halsband. Lättare att få av och på, halsbandet har hon jämt, en sele skulle jag känna att jag behövde ta av på jobbet mm. Stök och bök.
Hade jag haft en mindre hund hade jag mer troligt använt sele av någon anledning.
Hundavel & Ras Då hundarna är ca 100 mil ifrån oss så skulle vi endå köra förbi. Uppfödaren fick akut förhinder men sa vi kan komma endå för hans mamma...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.