Selhängare

F

Fjunet

Jag behöver något att hänga upp min sele på! I nuläget har jag draglinor, tömmar och selar överallt :crazy: Är de där selhängarseten som säljs hos t.ex. Equilex bra? Eller är det bättre att slänga upp allt på en vanlig sadelhängare? Känner att jag börjar bli lite krok-tokig, funderar tom på en särskild hängare till hjälmen - och använder jag aldrig :angel:

Ordning och reda pengar på freda!

Sv: Selhängare

jag hänger min på en selhängare som finns på börjes, men jag använder bara den stora delen. då hänger jag däckeln först, sen bröstan med den breda delen på, sen hänger jag bakselen och tömmarna på kroken som sitter under däckelhängaren. draglinorna sitter på vagnen.

En vanlig sadelhängare som man kan fälla ner duger gott det med.
Det finns förresten en tråd om selhängare, eller försvann den med i juli? /j

:idea: Undrar vad som ska hänga på vilken del. En sådan där fundering som poppar upp när jag ser 4-delsetet med hängare för selen.

:)

det löser sig självmant :) jag har det kittet och selen består ju av ca 4 delar. däckel, brösta, träns och baksele.

Inget för en loksele mao.
Att man dissekerade en sele så hade jag ingen aning. Brukar bunta ihop allt och hänger i svansremmen. *travinfluerad* Men så har jag aldrig haft en "fin"sele heller.

Liknande trådar

S
Hoppning Hej alla! Jag håller på och ältar och tänker så huvudet håller på å gå sönder... :crazy: Jag hade hand om en häst okt -07 till maj...
Svar
3
· Visningar
2 805
Senast: feliand
·
Trav Istället för att förstöra mack_lobells tråd (mer) om den ruggiga olyckan, gör jag mig en egen tråd här och hoppas även några från...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 981
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18