Bamse

Trådstartare
vilken sele är bäst att ha till en flakvagn? Är de bara sele man behöver eller nå mer också?

Senast ändrad:
Sv: sele!?

Beror helt på vad du har för häst och vad du ska göra med den.

Jag kör flakvagn både med bröstsele o loksele och märker ingen skillnad på hästen. Ska du däremot lasta stora lass hö och köra i skritt mest så är en loksele att föredra.

Bodde inte du i kalmar? Kommer du på träningen den 20??

Hej!
Vet inte - kanske menar du mig? Jag bor fyra mil från Kalmar. Vet att vi pm:at varandra nån gång. Bamse och Bamseplutt är ganska likt:)

Utan att veta särskilt mycket om vilken sorts flakvagn eller vilken typ av häst du har skulle jag säga loksele, en loksele kan du ha till alla typer av hästar, till alla vagnar och i alla gångarter, beroende på hur selen är utformad bakom själva lokorna.

Liknande trådar

Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
411
Senast: skiesabove
·
Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 361
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag ska köpa en ny sele till min aprikosröda dvärgpudel som när solen lyser ser gyllene ut i pälsen. Jag har nästan bestämt mig för...
Svar
11
· Visningar
1 015
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka