Sele till Varmblod?

Royal_724

Trådstartare
En kompis till mig blev erbjuden att köra på ett bröllop nästa år.
Hon ringde mig häromdagen för att fråga vilken sele som skulle vara bäst. Men har inte en aning. Hästen är ett mindre Varmblod, och vagnen vet jag inte så mycket om tyvärr. Men ska vara en äldre trävagn med 2 bänkar.
Vad tror ni för sele skulle passa bäst?

Sv: Sele till Varmblod?

En kompis till mig blev erbjuden att köra på ett bröllop nästa år.
Hon ringde mig häromdagen för att fråga vilken sele som skulle vara bäst. Men har inte en aning. Hästen är ett mindre Varmblod, och vagnen vet jag inte så mycket om tyvärr. Men ska vara en äldre trävagn med 2 bänkar.
Vad tror ni för sele skulle passa bäst?

Prisklass? Typ av sele? På smäckrare hästar tycker jag att en finsele är snyggast!

Visst en finsele är ju finast. Prisklass vet jag inte. Men har en känsla av att inte för många tusenlappar.
Men frågan är vad för sele är bäst till att dra en sån äldre vagn och ligger bäst på ett varmblod.

Ang vilken som ligger bäst på ett varmblod kan vi omöjligt säga! Jag har nyligen köpt en sele till min miniatyr. Det blev en sele från PFIFF. DE är tydligen helt ok i sin prisklass! I strl mini-mini-shetland så kostade den 1700kr.

Kolla upp om det finns fästen för draglinor eller om det bara är fästen för skacklar! Du har ingen bild på vagnen?

Nä, har ju inte det tyvärr. Har frågat henne om det finns svängel, men hon har inte en aning om denna vagn. Har själv en standard från pfiff till min shettis. Tycker den är helt okej.(Har nämnt sidan för henne)
Har även en de luxe från börjes till mitt halvblod, som är riktigt fin. :D

Nä, har ju inte det tyvärr. Har frågat henne om det finns svängel, men hon har inte en aning om denna vagn. Har själv en standard från pfiff till min shettis. Tycker den är helt okej.(Har nämnt sidan för henne)
Har även en de luxe från börjes till mitt halvblod, som är riktigt fin. :D

Om du har en sele i fulkl så tycker jag att ni ska testa den på hennes häst:)

Hon är en liten 150 häst och väldigt tunn.
Och min dam är 170 och väldigt grov. Och selen var nästan stor till min dam, så kommer aldrig funka. Hon behöver en liten cob har jag en känsla av.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 045
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
803
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar