Lindon
Trådstartare
Mitt sto har varit pigg och alert hela sommaren, gått dygnet runt ute i gräshage och varit några h på kraftigare gräs i en annan hage. Nu har hon smalnat av ganska rejält och känns segare än förut. Dygnet runt hagen är nedbetad samt sommarhagarna är ganska nedbetade också. Har ännu tillgång till att inhägna några plättar där det växer gräs. Hon har ätit linfrö (1dl) samt lite racingfoder (nån dl) hela sommaren. Detta för att hon har förr haft kolikanfall så jag vill ha magen hennes i skick. Har börjat ge henne B-vitamin nu + en hötuss till natten. Skulle gärna ge henne mer men då har jag även en övergödd fjording som jag köpt i sommar. Han är chefen så han tuggar i sig allt om han slipper åt.
Kan segheten ha att göra med för lite mat? eller pälssättning? hon verkar omotiverad på nåt sätt, rider jag dressyr på banan är hon helt seg och bara "suckar". Kan ston få humörsvängningar till hösten?det är första hösten jag har henne. funderar på att börja utfodra med mer hö åt båda, men att motionera fjordisen mer så han inte blir fetare.
Kan segheten ha att göra med för lite mat? eller pälssättning? hon verkar omotiverad på nåt sätt, rider jag dressyr på banan är hon helt seg och bara "suckar". Kan ston få humörsvängningar till hösten?det är första hösten jag har henne. funderar på att börja utfodra med mer hö åt båda, men att motionera fjordisen mer så han inte blir fetare.